Selasa, 29 Ogos 2017

SABAH PESAT MEMBANGUNAN.

Ketamakkan menunjukkan kemampuan, hingga mengambarkan Sabah Pesat Membangun. (gambar dipetik dari Sabah Post bertarikh 20 Mac, 2019) selepas ARTIKEL ini ditulis 29 Ogos, 2017 (updated)


Namun Akibatnya banyak bangunan di BINA hanya Bangunan Kosong yang tidak mempunyai penyewa dan mendatangkan HASIL.  Ketahuilah, bahawa Penduduk Kota Kinabalu City, hanya mencecah sekitar 500 ribu orang.  Maka pembangunan KK City hanya kelihatan BERGAYA tapi mengakibatkan suatu masa akan datang banyak peniaga GULUNG TIKAR.

Mujur hari ini, kedatangan PELANCONG dari KOREA, CHINA dan JAPAN banyak membuat KK CITY seperti Bandar SIBUK.  Namun, para peniaga banyak mengeluh yang Musa Aman tak pernah tahu, apa lagi mahu tahu.  KM hanya mendengar yang disampaikan oleh orang-orang bawahan yang juga BUTA KENYATAAN HIDUP (hanya tahu mengampu dan memberi laporan PALSU).

Mujur Khalifah tidak mahu tahu semua ini, kerana hubungannya tiada  kena mengena dengan URUSAN Khalifah,, namun suatu masa nanti semua ini akan membinasakan Rakyat. Maka yang jelas terkesan Rakyat yang Beragama Islam.  Maka Khalifah menegur KM sebagai Pemimpin yang beragama Islam jangan LUPA AKAN AMANAH ALLAH, kelak kamulah manusia pertama ditanya...?
Apakah yang telah kamu buat sebagai seorang Pemimpin.  INGAT..!!! bahawa kamu itu beragama ISLAM dengan menggunakan Nama NABI (MUSA) maka jagalah nama NABI itu jangan ROSAKkan dengan Akidah dan Akhlak yang meruntuh IMEJ ISLAM.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan