Rabu, 22 Februari 2023

DENDAM

Siapa sebenarnya BERDENDAM mengikut lojik "AKAL"? Siapa pula yang dulu berlagak seperti "SINGA" kini menjadi "KERBAU"?  Siapa yang dulunya seperti "DRAGON" kini semacam "LEMBU"? Siapa yang dulunya berlakon sebagai HERO kini tak ubah umpama"TIKUS BASAH"? Semua kenyataan diatas segalanya menyerupai "BINATANG"? Apakah Para Pemimpin Hari ini sudah jadi "BINATANG", saja ikut nada bercakap Ustaz Sopian? Penulis bukan seorang Ustaz?

Tadi telah diterangkan oleh penulis tentang ayat 6 hingga 9 mengenai sikap sesetengah manusia mengikut Firman Allah dalam Surah Al-Baqarah pada tajuk "Ganas or Liar 2 in One" Apakah mereka sedar bahawa Kerajaan hari ini berusaha membenteras salahguna kuasa (Rasuah dan Penyelewengan)? Tentu mereka tahu, sayangnya,  Allah telah tutup rapat pintu hati mereka dan pendengaran mereka sebagai azab paling berat.

Apakah maksud DENDAM disini? Ada OTAK fikir, ada AKAL bijak.

Betulkah ada DENDAM atau hanya sekadar ABSTRAK kata-kata POLITIKUS?  disebut abstrak sebagai cara bersembunyi orang-orang POLITIK merayu simpati Rakyat lantaran takut bayang-bayang sendiri.  Seumpama ditunjukkan oleh gambar dibawah (sekadar Hiasan) sahaja?  Tiada kena mengena dengan jalan cerita.



Isu Angka (Figures Issued) sebagai alasan mengatakan sebagai "DENDAM"?  Sedang maksud dendam itu sejak lama bermula sebaik Muhyiddin Yassin diambil tindakan oleh Najib Razak pasal Isu 1MDB, lalu Muhyiddin bersengkokol dengan Tun M menubuhkan PPBM menumbangkan Kerajaan BN?UMNO pada PRU14 tanggal 9 Mei, 2018. Atas kata DENDAM Najib terpilih sebagai mengetuai Kluster Mahkamah rekaan Kerajaan PH dipimpin oleh Tun Mahathir atas gerakkan Muhyiddin Yassin, kerana disingkir dari UMNO (sehingga menganggap UMNO bagaikan Kereta Buruk).

Kini Muhyiddin Yassin pula menuduh Kerajaan PH-BN membuat tuduhan terpilih hasil Gerakkan Zahid Hamidi? Sambil mengatakan ianya satu "DENDAM" untuk mendorong kepada Kluster Mahkamah 2.0 (diketuai Oleh Muhyiddin Yassin dan kuncu-kuncunya?).

Demikian itu apa yang digambarkan ABSTRAK tulisan Ihlam Allah tanggal 12/12/2019.  Pantas kupasan mengenainya telah berlaku hari ini tanda-tanda Negara Malaysia dalam Duka Lara atau Huru-Hara dengan Abstrak "DENDAM"?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan