Khamis, 25 April 2024

MAHYUJ MAHJUJI

Berlainan dengan Gog Magog yang disebut oleh Allah dalam Al-Quran, namun Mahyuj Mahjuji juga apa kurangnya. Begini kisahnya>>>>

Mahyuj Mahjuji adalah dua nama yang manusia kurang ambil tahu dan langsung tidak mahu peduli, sekali pun kini berlaku dihadapan mata.  Kalau pun manusia ingin tahu atau mahu tahu, manusia tidak berdaya melakukan apa-apa.  Siapakah Mahyuj Mahjuji?

MAHYUJ:

Adalah mereka atau apa-apa juga makhluk yang tidak berdaya, sedangkan mereka hidup/bernafas berada disekeliling kita/manusia.  Samada secara terbiar atau dibiarkan seperti itu sahaja, tanpa ada orang mahu ambil tahu atau cuba berusaha menyelamatkan atau membantu mereka.

MAHJUJI:

Manusia atau seseorang yang gemar atau suka memakan HAQ Orang lain atau memeras ugut atau meperhambakan orang lain demi kepentingan diri mereka sendiri tanpa ada rasa belas kasihan atau merasa bersalah/berdosa. Samada manusia atau seseorang itu punya kuasa atau kedudukan atau pengaruh atau "WANG", mereka akan gunakan semuanya sebagai layak dipanggil MAHJUJI.

KAPAN:

Sedang berlaku dihadapan mata kita semua pada #dhini @dunia hari ini dimana-mana sahaja tanpa memilih bulu, warna kulit, bangsa, mahu pun agama diseluruh dunia. Sebab itu disebut sebagai Peristewa #akhirzaman>>>  #penulisihlamallah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan