Khamis, 23 Mei 2019

APA KAITANNYA FBMKLCI dengan DJIA ?

FBMKLCI adalah penanda ARAS EKONOMI MALAYSIA?  Tiada lagi alasan konon tiada kena mengena FBMKLCI dengan EKONOMI MALAYSIA? Pada Dec, 2009 FBMKLCI 1549 mata ia itu 11 tahun lalu?  Kini berligar dikedudakkan 1500 mata? kejap naik kejap turun?  Tanda Pelabur ketakutan dengan KEMELUT POLITIK MALAYSIA?


PERTAMA:


FBMKLCI adalah petunjuk khusus dalam Negara Malaysia, namun apa pun ianya masih mempunyai kaitan dengan PERINGKAT ANTARABANGSA jika melibatkan ada unsur-unsur tekanan pada POLITIK, EKONOMI dan KUASA Negara-Negara Islam.  Satu Contoh serangan di New Zealand atau di Sri Lanka atau yang terbaharu Gereja di Brazil seperti mana 158979 memetik angka Al-Quran (7:9) sesiapa yang ringan timbangan kebaikannya, maka dialah yang merugikan dirinya sendiri kerana tidak membenarkan ayat-ayat Kami atau Al-Quran (1:5) kepada Engkau kami menyembah dan kepada Engkau kami memohon pertolongan. Lalu dari petikan angka 89 Al-Quran (8:9) Ingatlah!  ketika kamu memohon pertolongan kepada Tuhan kamu dikabulkanNya pertolongan kamu dengan firmanNya "Sesungguhnya Aku mendatangkan bala bantuan seribu malaikat yang datang berturut-turut."

DJIA pula memetik pada angka 2577661 Al-Quran (2:5) Mereka itu lah yang mendapat petunjuk daripada Tuhan mereka dan merekalah orang-orang yang mempertolehi kemenangan (permohonan diterima selepas mengusahakan) Begitulah perjuangan Rakyat Plastine mempertahankan Tanah Airnya biar pun pelbagai serangan PROVOKASI dilakukan oleh Regim Isreal dengan sokongan America, lalu Donald Trump sampai mengsyorkan agar UNRWA dibubarkan.  Al-Quran (7:7) bagaiman Allah memberi Petunjuk kepada Para Pejuang Plastine agar TETAP teguh lantaran Allah akan senintasa hadir secara GHAIB memberikan kepada mereka segala macam cerita (berita) mengenai sumber-sumber yang mesti mereka pertahankan.

Demikian secara ringkas dan SPONTAN, bagaimana FBMKLCI dan DJIA itu mempunyai caranya tersendiri menceritakan perilaku setiap hari terjadi di serata dunia.  Namun PENULIS hanya diberi peranan oleh Allah mengambarkan angka pada FBMKLCI sebagai tanda-tanda awal sebelum tiba SAAT ITU. jika diizinkan Allah PENULIS akan sambong siri kedua dengan angka terbaharu ?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan