Ahad, 10 September 2023

3M vs 3B

 Semalam penulis IHLAM ALLAH telah pun menulis tajuk mengenai HAL ini sebagai bayangan. Dan hari ini penulis diturunkan IHLAM oleh ALLAH ILLAHI apa sebenar dimaksudkan dengan "3M vs 3B" adalah seperti berikut:

First "M" lawan Tunjuk Dirinya sebagai Maha BIJAKSANA!

Second "M" lawan Berlagak seperti Maha BERSIH!

Third "M" lawan Anggap dirinya Maha BENAR!

Maka ketiga-tiga "M" ini merasa cukup "EGOIS" bahawa mereka lah bertiga ini Maha BIJAKSANA, Maha BERSIH dan Maha BENAR, tiada lagi yang Bijaksana, Bersih dan Benar selain hanya mereka bertiga, lalu pandang semua orang seperti Lembu dan Kerbau WAJIB dengar dan IKUT apa-apa sahaja PERINTAH dari Mereka.  Menentang mereka semuanya dianggap MUSUH atau setidaknya "SETERU" yakni LAWAN.

Tun Mahathir: Tiada dalam mindanya sedikit pun ada Pemimpin Melayu sebijak dirinya.  Sebab itu Tun M mahu semua Pemimpin Melayu WAJIB 100% dengar cakap dan ikut nasihatnya. Malah hampir semua akan menjadi MUSUH kepada Tun Mahathir jika ada Pemimpin Melayu Menentang Pendapatnya. Dengan maksud lebih tepat semua WAJIB kata/cakap "YES"!!!

Muhyiddin Yassin: Muhyiddin Yassin pula anggap dirinya Paling BERSIH sehingga membawa Slogan PNBest. Bila sebut "BEST" bukan sahaja BERSIH malah BETUL dan BAIK serta BAGUS. Oleh sebab itu Muhyiddin Yassin tiada sedikit pun memberi peluang kepada sesiapa juga menentang Pendapatnya, "I AM BEST"!!!

Ismail Sabri Yaakub: ringkasnya Abang Mail, agak berlainan sedikit, walaupun agak LEMBUT namun seolah-olah cakap orang kelantan "BOBEK" BENAR dimana seperti hanya dia sahaja boleh bercakap bahawa segala tindak-tanduknya menentang Badan UMNO (dengan Teamnya) @antara 7 hingga 10 orang,  hari ini seolah-olah BENAR BENAR BETUL!!! Makanya mereka ini bercadang keluar meninggalkan UMNO.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan