Ahad, 10 September 2023

Selagi ADA 3M dengan 3B (Tajuk Khas)

 Selasai sudah PRK Parlimen Pulai dan DUN Jeram. Namun cerita pasal POLITIK Malaysia sampai #akhirzaman tidak akan pernah SELASAI selagi masih ADA bernama 3M dengan 3B di Bumi ini (Malaysia).  Siapakah 3M (bukan #MMM) dan apakah itu 3B (bukan #BBB). Dan bukan juga tentang BUMI, BULAN BINTANG mahupun pun Binatang?

Masih Ingatkah lagi pada tajuk tulisan Langau "Malaysia Oh Malaysia" bertarikh 5 September, 2020 (gambar bawah)

mengikut pandangan kamu (Rakyat Malaysia) antara 2M ini siapa lebih HEBAT? Bagi pandangan Langau pula Muhyiddin lebih Hebat? 

Makanya hari ini penulis IHLAM ALLAH telah menerima izin dari ILLAHI menjelaskan perkara ini, moga Rakyat Malaysia bisa berfikir sebaik mungkin. Antara kehebatan Muhyiddin berbanding Tun M,  ialah Muhyiddin Yassin mampu menumbangkan Tun M sebagai PMKe7, sedang Tun M Pakar menumbang Perdana Menteri Ke5, Ke6 (Tun Abdullah dan Najib Razak). Bagaimana pun Tun M bisa ditumbangkan oleh Muhyiddin Yassin untuk menjadi PMKe8.  HAL inilah akan penulis rungkaikan dengan secara JELAS, moga Rakyat Malaysia mampu berfikir secara WARAS. Pada tajuk berikutnya "3M vs 3B".  Sepatutnya Langau yang mahu menulis tajuk ini, namun atas sebab-sebab tidak boleh dimaklumkan, lalu penulis Ihlam Allah diizinkan Allah menulisnya sebelum menjelang "Hari Malaysia" @Malaysia Day tanggal 16 September, 2023 bersamaan 30 Safar 1445H hari Sabtu @Saturday.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan