Jumaat, 29 Disember 2023

ASAL USUL BANGSA ARAB dan MELAYU

Apakah cara berfikir Orang Arab dan Orang Melayu serupa? Kenapa Orang Arab melihat ke America dan Inggeris? Orang Melayu juga melihat kearah sama.  Orang Arab gaduh sesama sendiri, bukankah Orang Melayu juga serupa? Nak kata apa,  kenapa Orang Arab hingga kini semakin kelihatan JAHIL? Sejahilnya juga Orang Melayu berfikir dan berulah (terutama pada susut POLITIK dan EKONOMI).

Sebaik turunnya IHLAM tentang tajuk ini, lalu urusniaga FBMKLCI memberi gambaran dengan 2.75 mata menurun Al-Quran (2:75).  Betapa mereka tidak akan percaya, malah cuba memutarbelitkan cerita ini.

Ketahuilah oleh kalian tajuk ini tiada kena mengena dengan mana-mana KITAB atau BUKU-BUKU yang terdapat dalam PASARAN Dunia.  Adalah kerana tajuk ini sekadar IHLAM ALLAH diturunkan mengikut kehendak Allah sendiri.

Pantas jangan ada diantara kamu cuba secara membabi buta melontarkan fitnah dan saranan yang tidak berpatutan mengelirukan Penduduk Bumi dimana ADA (Allah ciptakan) bermacam Bangsa dan Agama. Masih Ingat angka 14-57-41, lalu Penulis memetik angka 14-41 memohon ampun kepada Allah, Al-Quran (14:41).

Seandainya KAMI/penulis tersalah memberi fahaman ke atas IHLAM yang KAMI terima dari Mu.

Bangsa ARAB dipetik dari Bangsa Raja Tanah @ARDI dengan terciptanya Nabi Allah ADAM. Lalu Nabi Adam mempunyai seorang anak (namanya Allah tidak izinkan penulis menyebutnya, atas sebab-sebab keselamatan sejagat) dari anak Nabi Adam ini diciptakan Bangsa bernama Melayu (bukan Melayu tapi ada bahasa Bumi pengertiannya seperti Melayu, maaf nama itu Allah tidak izin kepada penulis menyebutnya).

Sama ada Bangsa ARAB mahupun MELAYU merupakan Bangsa yang memimpin BUMI dari AWAL hingga Akhirnnya (bermaksud Awal Bumi dipimpin Bangsa Arab dan Akhir Bumi dpimpin oleh Bangsa Melayu) Bangsa Melayu ini tak kira berasal dari Afrika hingga ke New Zealand (Dari Benua Afrika hingga Benua Asia Pasific).

Bila disebut Awalnya Bangsa ARAB itulah Nabi Muhammad dan Akhirnya Bangsa Melayu itulah Imam Al-Mahdi. WASPADA!!! Jangan KELIRU, kerana jalan cerita dipetik IHLAMNYA secara ringkas.  Perlu ada penJELASan menyusul kelak melalui tajuk lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan