Ahad, 17 Disember 2023

YANG AKUP

Biar kisah cerita YANG AKUP memberi keSEDARan kepada mana-mana Bangsa!!! Bangsa Apa yang terbaik didunia ini? Bangsa ARAB (Jahil) Bangsa Orang Putih (Pembohong) Bangsa China (Khayalan) Bangsa Yahudi (Penipu dan Pembunuh), malah 100% tiada Bangsa Manusia terbaik yang pernah terciptakan oleh Allah Maha Pencipta selain sekadar menjadi HAMBA (hamba kepada Allah).

                               (gambar sekadar Hiasan)

Biar kisah cerita YANG AKUP memberi wajah BAHARU bagaimana manusia membentuk AKAL mengenali Maha Pencipta melalui Tulisan IHLAM ALLAH.  Nak tanya Bangsa apa di Dunia ini yang mula-mula menghuni BUMI. Adakah Bangsa Manusia atau ada bangsa lain?

                               (gambar sekadar Hiasan)

Moga dengan tertulisnya kisah YANG AKUP ini mampu merungkai keLALAIan anak cucu cicit mereka yang berkeliaran dimana-mana di BUMI ini, sedang bapa-bapa mereka tidak pernah bercerita kepada mereka susur jalur keturunan mereka dari mana.  Jika ya, tanya siapa itu "TONGKEH" dan nama sebenarnya serta asal usul keturunannya. Lalu Tongkeh itu bin siapa atau anak kepada siapa? Jika mereka gagal memberi tahu, bahawa mereka memang JELAS tidak tahu asal usul mereka.

Nukilan Malam dari sorotan Mayang di Olek,

                                (gambar sekadar Hiasan)

namun kisah ini berlaku di sebuah Perkampongan Bunian pada suatu ABAD yang tidak tercatat dalam sejarah KE-KELUARGA-AN dengan berseni sebuah NAMA bersandarkan Kisah>>>>>>

YANG AKUP:

Yang Akup

Yang Ludin

Mak Jamlin

Yang (Etong) Dulah

Yang Munih

Pun dikatakan ada Mak Boloh

Mengapa hanya ENAM

Mana perginya SATU (mungkin Yang Jermah) 

Lalu tersebut nama-nama 7 Rajanya seperti:

Raja Air satu

Raja Embun satu

Raja Buah (Bunga) satu

Raja Api satu

Raja Tanah satu

Raja Angin satu

Raja Roh satu

Ke tujuh 7 mereka ini suka atau sering cakap sendiri (lantaran bercakap dengan orang Ghaib (keluarga bunian).

Apa yang tinggal kini pada anak-anak kalian? Apakah mereka tahu siapa Asal Keturunan Kamu wahai bernama YANG AKUP!

Tersiarnya Kisah ini memungkinkan mereka BANGKIT dari segala erti keLALAIan>>>>>Susunan IHLAM ALLAH sekian lama tersimpan dan terpendam dalam #biarlahrahsia #akhirzaman #QQQ



Tiada ulasan:

Catat Ulasan