Khamis, 4 Januari 2024

7 CABANG DUA KUNCI UTAMA:

Apakah tajuk ini menandakan Munculnya Imam Al-Mahdi tahun 2024.  TIDAK!,  Imam Al-Mahdi sama sekali tidak akan muncul tahun 2024, andai munculpun seawal tahun 2025, pun tiada jaminan mengenainya.  Lantaran sehingga tahun 2030 tiada pun BUKTI JELAS akan kemunculan Imam Al-Mahdi. Kenapa? Inilah RAHSIA sepatutnya Umat Isalm sedunia WAJIB TAHU.

Sempena Jumaat Pertama tahun 2024M Allah turunkan IHLAM nama-nama 7 Cabang 2 Kunci Utama:

1)  Pahlawan Bangsa (Pemimpin Agong)

2)  Mampu membedza HAQ dan BATHIL

3)  Akhlak Terpuji

4)  Taat Pada HUKUM (Dunia mahu pun Akhirat)

5)  ADIL dan AMANAH memegang Tugas

6)  Bijak mengurus MASA

7)  Menghormati setiap orang (tanpa memilih status) Bangsa, Warna Kulit, Agama dan kepercayaan.

7 Sikap diatas terlalu SULIT ditemui hari ini dimana-mana pun Pemimpin Dunia yang ADA sekarang, kecuali hanya ADA pada seorang yang bergelar Imam Al-Mahdi #PemimpinAkhirZaman.

Makanya mengapa begitu ramai mengakui atau mejangkakan bahawa Imam Al-Mahdi sudah ada (pada tahun 2024), sedangkan tiada seorang pun mempunyai 7 Sikap tersebut, melainkan hanya bersandarkan, konon sepertimana Ulah dan Akhlaknya Rasullah. Waspada!!!

Satu Hal yang amat disangsi bilamana seseorang tahu akan kehadiran Imam Al-Mahdi, sedang Imam Al-Mahdi sendiri tidak tahu akan dirinya adalah Imam Al-Mahdi, ternyata orang seperti itu memandai-mandai atau mengada-ngadakan cerita, ulah tersebut sekadar (HEBOH dan HASUTAN atau PENIPUAN). Dan jika orang itu sendiri pula mengakui dirinyalah Imam Al-Mahdi, ternyata mendahului HUKUM ALLAH, lantaran Allah sendiri tidak pernah Khabarkan tentang siapa sebenarnya Imam Al-Mahdi. Ini kerana rata-rata gambaran Imam Al-Mahdi cuma bersandarkan Hadis Rasullah (Sunnah Rasul), Adakah Hadis itu selari dengan Qalam Allah (ayat-ayat Al-Quran), jika tidak,  boleh ditolak (hati-hati untuk mempercayainya).  Penulis Ihlam Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan