Rabu, 26 Ogos 2020

WAHAI KEKASIHKU

MALAYSIAKU: Sungguhku DIAM!  Harus mu fahami, 


mengapa? Sungguhku BIAR! Perlu bagimu mengerti, kenapa? Sungguhku SABAR!
 Maka itu ku DIAM dan BIAR, laluku hanya LIHAT segalanya berlaku didepan MATA atau terdengar oleh TELINGA. 

DIAMku......kerana aku tidak mahu menimbulkan lagi pelbagai ISU baharu, hingga mengundang rasa bersalah dan SALAH SANGKA.  Maka lebih senang DIAM moga mu fahami, bahawa CINTAKU padamu tak pernah BERUBAH.

BIARku........kerana semakin aku cuba mempertahankan diri atau berkata mengenai kebenaran, semakin bertambah lagi KEMELUT seperti sengaja diada-adakan agar aku menjadi BOSAN.  Sebab itu aku BIAR, mogamu mengerti betapa aku bimbang akan KEHILANGANMU.

SABARku.....kerana sedaya upaya mempertahankan CINTAKU padamu, kerana MU TELAH KUNCI CINTAKU DIHATIMU.  Maka kini aku hanya terdaya MELIHJAT dan MENDENGAR apa sedang BERLAKU seperti manusia BODOH......tapi mu kena INGAT bila TIBA SAAT itu aku akan PASTI BERTINDAK dengan tidak diSANGKA-SANGKA.  Sebab itu mu kena FAHAMI dan BERSIAP SEDIA mendepani SAAT ITU tiba.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan