Isnin, 13 Jun 2016

KEMANA DIMANA.....?

BONGKAR jangan tak BONGKAR!!! Manusia nak lari mana dari terkena COVID19? (gambar hanya HIASAN & KIASAN)?



ANGKA pelarian DUNIA naik secara mendadak.  Seolah-olah melarikan diri TAKUT dengan Yajuj dan Majuj.  Banyak juga MUSIBAH hingga melibatkan keMATIan.  Anggaran yang peranh diKELURAkan oleh UN, bahawa anak-anak PELARIAN mencapai 100 ribu orang telah HILANG.

Kemana dimana.........SATU persoalan yang bermain diFIKIRan setiap PELARIAN.  Namun kenapa perkara ini terjadi begitu SERIUS......?  UN tahu jawapanNYA tapi tiada daya UPAYA......?  Siapa dalang disebalik keBANJIRan pelarian......?  UN juga tahu jawapanNYA tapi UN seperti KERBAU dicucuk HIDUNG.

Allah amat terlalu MURKA melihat GELAGAT MANUSIA yang menjadi PEMIMPIN yang hanya CAKAP BESAR.  Namun, apa pun MEREKA lakukan, semamangnya ADA AGENDA terSEMBUNYI,  Bah kata orang,  Cakap LAIN jadi LAIN.

Kemana dimana.......ADAlah satu GAMBARAN mengenai perbuatan Yajuj dan Majuj.  Gambaran ini membayangkan bahawa DUNIA kena berSEDIA.

Kemana dimana.......JUGA mengINGATkan DUNIA, mencari jalan keDAMAIan, jika masih sayangkan pada keHIDUPan GENERASI akan datang.  KeberGANTUNGan DUNIA hari ini, adalah atas BAHU PEMIMPIN yang ADA.  Bagaimana Pandangan Anda tentang PEMIMPIN yang DUNIA ada SAAT INI........?  Maka sebagai PENDUDUK DUNIA......Kamu kena berFIKIR, bahawa samada kamu akan HIDUP TENANG atau TIDAK.......?  Bergantung dengan SIKP PEMIMPIN yang kamu ADA.  BerHATI-HATI.  Kamu jug ada KELURGA......PEMIMPIN kamu juga ada KELUARGA.

Kemana dimana.........ALLAH mengINGATkan DUNIA, agar jangan terlalu EMOSINOL berhadapan dengan SITUASI yang berlaku diserata DUNIA hari ini.  Kerana Semua itu akan bisa menCETUSkan perkara yang tidak BAIK.

Kemana dimana.......ALLAH memberi AMARAN, agar perhubungan atau persefahaman antara RAKYAT dengan PEMIMPIN jangan CUBA diPERMAINkan atau DiPOLITIKan dengan perkataan yang SENSITIF atau menimbulkan SUASANA TEGANG.

KEMANA DIMANA, dua perkataan yang mempunyai pengERTIan yang CUKUP MENDALAM, oleh itu kena HAYATI sebaik MUNGKIN.......jangan seperti apa yang pernah Aku tulis sebelum ini, akhirnya berlaku pada DUNIA hari ini.............tapi tiada siapa yang mahu peduli.  INI bukan pendapat KU....tapi semua ini IHLAM dari ALLAH.  JIWA dan RAHMAT RAMADAN.

1 ulasan:

  1. Yahudi terus mengganas di Bumi Palestine, Tahukah kamu..? selama ini ada sahaja perbuatan Yahudi seolah-olah dunia (UN) tutup mata sebelah. Yahudi tak pernah takut dan mendengar sebarng kutukan terhadap mereka, kerana mereka yakin, itu hanya cakap kosong. Tahukah kamu berapa juta orang sudah rakyat Palestine menjadi pelarian....?

    BalasPadam