Isnin, 1 Ogos 2016

BERPASANGAN........

"Allah jadikan kamu hidup berpasangan, agar kamu tiada keSUNYIan.  Namun Allah menyuruh kepada Engkau, agar memilih pasangan yang seJIWA dengan Engkau sepertimana Engkau menCINTAI ALLAH, demikian juga akan PASANGAN Engkau"


                           Gambar hanya sebagai HIASAN


"Lalu hingga ke SAAT Allah menurunkan PERINTAH BARU, Engkau masih belum menemui
akan PASANGAN Engkau.  Maka, tiadalah kiranya akan Engkau menjadi LEMAH, tiadalah juga akan Engkau menjadi orang yang berPUTUS ASA."

"Bahkan Engkau, menjadikan setiap SAAT yang Engkau ada seperti itulah PASANGAN Engkau mendekati Allah.  Maka tiadalah akan Engkau sedikit pun merasa RUGI, kerana seSAAT Engkau
kehilangan Allah, lalu Allah tidak pernah melupakan Engkau."

"Lalu Allah jaga MAKAN MINUM Engkau dengan RAHMAT, supaya Engkau tidak merasa LAPAR dan DAHAGA.  Lalu Allah lindungi SAAT LENA Engkau dengan MIMPI yang INDAH-INDAH....supaya Esok bangunnya Engkau, SERAYA melihat, bahawa DUNIA yang Engkau berada seperti dalam SYURGA ALLAH, sedang sebahagiannya seperti NERAKA bagi mereka (yakni yang ingkar mendengar ayat-ayat yang Engkau sampaikan (yakni atas PERINTAH ALLAH) hingga mereka hidup dalam kebimbangan."

"Kenapa yang sedemikian itu terjadi pada Engkau.  Maka Allah berfirman dalam Al-Quran Surah Ali Imran ayat 100 hingga 110.  Maka tiadalah mereka (yakni yang ingar itu) mengetahui, bahawa itu adalah BENAR."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan