Sabtu, 10 Jun 2017

AHAD (11/6/2017)

Apakah itu Tiga NUR:
1) Nur Adam: Adalah mengenai Cahaya Kehidupan
2) Nur Muhammad:  Adalah mengenai Cahaya Keimanan
3) Nur Allah: Adalah mengenai Cahaya Tauhid.
Bagaimana melaksanakan ketiga-tiga dalam bentuk AMALAN?

                                    gambar hanya sekadar HIASAN

Jika semalam kita berbicara sedikit mengenai Surah YUNUS (10-109 ayat) hari ini tanggal 11/6/17, kita bicara sedikit Surah HUD (11-123 ayat) 1 + 2 + 3 = 6 sebagai Enam Surah selepas ini.  Pada ayat 6 (11:6) betapa KAMI bukan sahaja menurunkan REZEKI kepada manusia, malah KAMI juga menurunkan REZEKI kepada para BINATANG yang melata di muka BUMI ini, kerana KAMI tahu tempat tinggal dan keperluan mereka (binatang itu).  Namun apa yang penting hari ini KHALIFAH terangkan kepada manusia mengenai ayat 116 bersamaan tanggal 11/6/17.

"Berkata Allah, Hai sekalian manusia (yang INGKAR), telah KAMI sediakan bagi kamu hari ini PERINGATAN mengenai ayat-ayat KAMI, agar kamu beringat !!!.......???
ENAM SURAH:
1)  Al-Baqarah........ayat 116  (surah 2)
2)  Ali Imran...........ayat 116  (surah 3)
3)  An-Nisa.............ayat 116  (surah 4)
4)  Al-Maidah.........ayat 116  (surah 5)
5)  An-Anam...........ayat 116  (surah 6)
6)  YANG KE6,  Allah sembunyikan bagi memberi kamu peluang berfikir......?  Allah akan terangkan kemudian....

"Demikian KAMI mengatakan secara JELAS dan BENAR, bahawa sesungguhnya angka itu banyak RAHSIA tentang ILMU KAMI yang manusia perlu tahu....?  selain sebagaimana KAMI dahulunya menurunkan WAHYU kepada MUHAMMAD mengikut hari dan keperluanNYA, maka demikian juga ketika ini (KAMI telah pun menceritakan peri HAL HARI-HARI) bermula tanggal
9/6 dan kini 11/6 (tiga hari berturut-turut), bermula dengan Surah At-Taubah (9), kerana TAUBAT itulah cara kita bermula mengubah DIRI, bedzanya hari ini, KAMI mengIHLAMkan kepada KHALIFAH KAMI menerangkan kepada manusia, tenteng ayat-ayat KAMI di dalam AL-QURAN. dengan cara lain dari yang lain (para tabiin sebelumNYA)".

"Kami tambahi lagi bagi pengetahuan kamu mengenai ayat 70 Surah Ay-Taubah, agar kamu merujuk kepada angka-angka yang lain, yang telah kami IHLAMkan kepada Khalifah Kami mengenai segalanya."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan