Ahad, 11 Jun 2017

SURAH AN-ANAAM (6) AYAT 11.......6/11/17

Mengimbau segala apa yang tertulis pada tajuk ini, Allah turunkan IHLAM mengenai apa sedang berlaku di Bumi Malaysia hari ini sejak tumbangnya BN/UMNO tanggal 5 Mei, 2018.


Apa akan terjadi kepada BUMI Malaysia, hanya menunggu pilihan Rakyat pada PRN 6 Negeri tidak lama lagi?  Andai Rakyat Malaysia tersalah pilih, maka Pelawak Singapora akan berterusan KETAWAKAN Malaysia, dan Rakyat Malaysia jangan MARAH, lantaran kebodohan Rakyat Malaysia sendiri memilih Pemimpin "BODOH" "BOHONG" dan "BONGKAK".

Sepertimana akan terjadi Bumi Malayusia akan terbalik sepertimana terbaliknya tarikh mengikut sistem Digital Teknologi Baharu?

HARI INI ADA TARIKH TELAH TERBALIK DIMANA BULAN DITULIS DAHULU, KEMUDIAN HARI SEPERTI 6/11 (11 JUN ).  Maka KHALIFAH menceritakan dengan terperinci
mengenai TAJUK diatas....yang bunyi maksudnya....Katakanlah "mengembaralah kamu dimuka bumi ini, kemudian perhatikan bagaimana akibatnya orang-orang yang mendustakanNya". Surah 6 ayat 11.

Lalu kamu akan dapati dengan jelas apa yang kamu lihat hari ini, bagaimana sesebuah NEGARA itu dalam keadaan BERGOLAK atas sebab=sebab

1)  kerana mendustakan RASUL dan tidak menerima ajaranNya.
2)  kerana KAFIR nikmat, iaitu kuasa yang dianugerahkan Allah kepadanya bukan digunakan untuk
     kepentingan RAKYAT melainkan untuk menganiaya mereka dan menindasnya. 

Apabila kezaliman telah bermaharajalela dalam sesebuah NEGARA, maka alamat NEGARA akan rosak dan binasa, kalau tidak sekarang, mungkin akan datang. Adapun AZAB yang diturunkan ALLAH kepada sesuatu umat ada DUA JENIS iaitu........

1)  Umat itu rosak binasa, musnah di BUMI dan digantikan oleh Umat yang lain.....
2)  Umat itu hilang keMERDEKAannya dan diJAJAH oleh BANGSA ASING seolah-olah umat itu telah hilang daripada MUKA BUMI.  Demikian keterangan Surah An-Anaam (6) ayat 11 mengikut Al-Quran.  Maka saksikan apa sedang berlaku di BUMI ARAB ketika ini (Umpama Iraq, Libya dan mungkin juga Syria atau ada lagi akan datang) selagi mereka tidak berhati-hati menghayati kembali ayat-ayat ALLAH dalam Al-Quran.

Maka yang binasa itu jelas UMAT ISLAM......lalu kini melanda ASEAN (FILIPINA), jika AMERICA akan pasti menghantar bantuan tentera....keadaan akan menjadi seperti mana dengan IRAQ dan LIBYA.  AMARAN !!!

Jika kamu mengambil kepada terangan Al-Quran pula, membayangkan keadaan peninggal zaman dahulu yang kita Nampak pada dunia hari ini...mengenai kisah-kisah peninggal zaman KENABIAN.
Namun bedzanya DUNIA hari ini, telah lama tiada NABI, selepas WAFATnya NABI TERAKHIR MUHAMMAD.  Maka dapatlah kita GAMBARkan cerita sedang bermula kehidupan manusia seperti AWAL MUHAMMAH didalam AKHIR MUHAMMAD....???

Makanya apa yang manusia dan DUNIA lalui hari ini, seumpama manusia dan DUNIA lalui, sewaktu AWAL MUHAMMAD.....???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan