Sabtu, 7 April 2018

APA AKAN JADI ?

Bismillahi Ya Allah Uhahad, Ya Allah uhsamad, Ya Allah Uhakbar.


........amin Ya Allah Ya Rabulalamin.  Assalammualaikum warahmat tulahi wabarkatu. Qulhi Allah......

"Khabarkan kepada Dunia dan Seluruh Makhluk bumi, kecuali makhluk Langit.  Sesungguhnya, pada hari ini (AHAD), Allah memberi IZIN keatas ENGKAU menceritakan akan turunnya IHLAM dari allah KHAS untuk tatapan manusia dan dunia."

Khalifah bermula dengan ucapan Bismillahi Ya Alip Lam Mim Shaad......Alhamdulillah, moga Allah mengampuni dosa=dosa seluruh makhluk ciptaanNYA.  Dalam TIGA NUR, Allah mulai dengan seorang INSAN bernama NABI ADAM.  Sedang ADAM diciptakan oleh ALLAH begitu SEMPURNA segala SIFATNYA, dari segala makhluk lain ciptaanNYA sebelum ini,  Ada pula yang memBOIKOT.  Maka Khalifah ingin menceritakan HAL BOIKOT ini,


lantaran inilah IHLAM yang Allah mahu sampaikan kepada Manusia dan DUNIA.

Namun apapun sebelum ALLAH turunkan IHLAM mengenainya dalam satu Tajuk KHAS iaitu "BOIKOT", bagaimana jika Khalifah menerangkan perkara KEDUA mengenai TIGA NUR.  Perkara kedua seorang MANUSIA bernama NABI MUHAMMAD.  Sedang Muhammad adalah Nabi dan Rasul Terakhir, masih ada lagi manusia lain mengaku NABI. Perhal inilah yang Allah cuba teangkan kepada dunia dan manusia dalam satu tajuk khas "AKHIR ZAMAN DAN MANUSIA".

Apapun apakiranya, sebelum Allah turunkan Ihlam mengenai tajuk "AKHIR ZAMAN DAN MANUSIA", Khalifah cuba terangkan pula perkara ketiga dalam TIGA NUR.  Perkara ketiga ini, adalah mengenai Maha Pencipta "ALLAH". Sedang manusia dan Dunia membangun dengan kepecatkan kemordenan dan kecanggihan TEKNOLOGI, adapula segelincir manusia tidak percaya kepada "ALLAH".  Mengapa ini harus berlaku dan terjadi ? Maka Allah akan turunkan Ihlam mengenainya dalam satu Tajuk Khas "SIAPA PENCIPTA IMAM AL-MAHDI".

Demikianlah tajuk baharu ini, menemui manusia dan dunia, disaat-saat DUNIA dan MANUSIA penuh dengan KEKELIRUAN. Selamat mengikutinya.............APA AKAN JADI ? jika TIGA TAJUK mengenai TIGA NUR menemui anda sebentar lagi......ditengah-tengah PRU14 dan saat DUNIA pula penuh dengan pelbagi ISU yang sangat menarik unutk KHALIFAH bahaskan dalam TIGA TAJUK akan datang...........???  IHLAM ALLAH AKAN TETAP MILIK ALLAH BUKAN MILIK SESIAPA, ingat!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan