Ahad, 8 April 2018

IHLAM MENJELANG SOLAT ASAR (BOIKOT)

Perangai "BOIKOT memBOIKOT" ini satu tabiat terbaharu perangai Para Pemimpin Dunia hari ini termasuk Malaysia? Hari ini America/UK/EU/G20 berusaha memBOIKOT Russia atau Valdimir Putin gara-gara pencerobohan ke atas Bumi Ukraine? Tapi mengapa pula ISRAEL tidak diBOIKOT kerana sering membina penempatan baharu di Bumi Palestine dengan cara mencoroboh? Lihat gambar, apa jadi dengan BUMI Palestine sekarang) semakin hari semakin dilenyapkan tapi UN masih terus berdiam diri? Mengapa UN sibuk memboikot RUSSIA gara-gara menceroboh Ukraine, tapi tidak ISRAEL? Dasar "Double Standard" UN/US/UK/EU yang membuat BUMI ini MIRING (tidak seimbang) dan tak lama lagi akan RUNTUH? AMARAN!!! 


"BOIKOT" wow HEBAT dan MANTAP.  Nur Adam, adalah kemuncak segala jenis NUR ciptaan ALLAH.  Apabila di BOIKOT, maka musibahnya adalah kepada DUNIA dan 
Manusia ?

 Jangan tanya MENGAPA ? buatlah seperti tak MENGAPA !?!? TAK MENGAPA,

adalah sama maksudnya satu masalah yang TAK SELASAI, lalu dijawab "TUNGGU SEBENTAR atau SEKEJAP".  Hari ini dunia mula menyaksikan bagaimana dan MENGAPA Donald Trump seperti di BOIKOT.  MemBOIKOT Donald Trump. kesannya kepada NEGARA AMERICA dan RAKYAT AMERICA......itu salah satu CONTOH, dan boleh berlaku kepada SESIAPA sahaja bergelar PEMIMPIN, tak kira apa TARAF dan STATUS mereka ?

Mana-mana NEGRA di dunia ini akan senintiasa mengadakan PEMILIHAN seorang PEMIMPIN. nasib mereka ditangan RAKYAT, maka pada masa yang sama nasib RAKYAT juga bergantong kepada siapakah PEMIMPIN yang mereka PILIH ?  wow HEBAT dan MANTAP.  Begitu Allah menurunkan IHLAM, bukan sia-sia cuma, tapi akan menjadi sia-sia jika manusia mengabaikanNYA tanpa berfikir dengan WARAS menggunakan AKAL atau ILMU atau PERHITUNGAN (KEBIJAKSANAAN) ?

Apakah kamu fikir tajuk ini dah SELASAI, belum ?  lantaran AZAN ASAR tak lama lagi akan berkumandang di kawasan Khalifah dan kawasan-kawasan yang sama WAKTU dengannya....
Selamat Menunaikan Solat Asar ?

#DHINI FASA SATU:

#COVID19 melanda seluruh dunia dengan 203 buah negara sambal mencecah 853,127 kes dengan 41,983 kematian semantara 32,297 dalam keadaan KRITIKAL "critical" or SERIOUS bertarikh 31/3/2020.  Pantas di America sendiri pula mencecah 184,487 kes dengan kadar kematian 3,756 sambal itu akan dating pula Pemilihan Ketua Negara antara bulan Oktober atau November, 2020.  Mungkin kah Donald Trump akan kembali jadi Ketua Negara America atau tewas ketangan Wakil Demokrat.  TUNGGU & LIHAT!!! Siapakah yang kena BOIKOT?

Dan hari ini 1/4/2020 #covid19 terus menerus menyerang manusia tanpa tidak diketahui bila ianya akan berakhir?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan