Khamis, 8 November 2018

#INTIPATI dan AKHIR ZAMAN (TAJUK KHAS)

Tajuk ini sebagai Angka 1121 bermaksud "merekalah orang-orang yang merugikan dirinya sendiri.  Dan hilang lenyaplah dari mereka apa yang mereka ada-adakan".

Lalu Allah mengizinkan bagi kanda menerangkan akan #INTIPATI yang melalui proses #AKHIRZAMAN. Gambar hanya KIASAN! Bagaimana "BAHASA" mampu mempengaruhi cara manusia berfikir? Dunia memilki lebih 200 bahasa mengikut budaya dan kepercayaan!


PERTAMA:
BARAT:  Dunia atau Bumi hanya akan menjadi BAIK, apabila dasar Negara America melihat keperluan penduduk bumi, bukan hanya setakat dalam Negara sendiri.  Demikian juga keseluruhan Negara Barat,jangan terlalu berlagak sombong dengan menidakkan pendapat Negara Lain, bahawa hanya Barat sahaja yang BENAR dan BAIK dicontohi.  Lalu Barat merasa merekalah yang memimpin BUMI seluruhnya.


PERBEDZAAN CARA BERFIKIR! 
gambar hanya KIASAN!  Tiada kena mengena dengan jalan cerita.

KEDUA:
TIMUR:  Negara Timur jangan terikut-ikut budaya dan pemikiran luaran, walaupun mereka (yang diluar sana) menganggp orang-orang Timur sebagai (Ketinggalan Zaman).  Apa yang berlaku pada Dunia hari ini, adalah ketidak seimbang taraf penghidupan manusia, hingga terjadi tindas menindas.  Maka hal ini sedikit sebanyak menjejaskan kedamaian dan keamanan sejagat.  Negara Timur harus berhati-hati berhadapan dengan perkembangan TEKNOLOGI semasa.

KETIGA:
Tercetusnya Malapetaka melanda bumi hari ini, adalah disebabkan BARAT sering memaksa TIMUR mengikut segala kemahuan mereka, dengan Barat seperti sedikit pun tidak mahu menerima pandangan Timut.

KEEMPAT:
Apabila Kuasa-kuasa Besar hanya mementing diri sendiri, sekali pun mereka bersalah ?  Mereka menekan negara-negara membangun dan misikn mengikut telunjuk mereka.  Malah sehingga PBB terlalu sukar bergerak menegakkan keadilan, lantaran kuas-kuasa besar kerap mengagalkan setiap usaha PBB dengan Kuasa VETO.

KELIMA:
Para Pemimpin Dunia, bukan hanya sering menggunakan pendapat mereka sahaja yang BENAR dan BAIK, sehingga mengetapikan segala pendapat dan kemahuan Rakyat.  Keadaan sebegini seakan-akan suatu bentuk penganiayahan yang bersifat ZALIM.  Maka jika berlarutan tercetuslah rusuhan dan mogok hingga menjejaskan keseluruhan perjalanan sesuatu AGENDA yang membawa keamanan kepada DUNIA.

KESIMPULAN:
#INTIPATI ini bermaksud menghindari bumi HURU-HARA, maka jika tidak diambil PEDULI, akan tercetuslah bencana AMAT BESAR pada sebermula 2019 - 2020 dan kemuncaknya 2022.  Namun jika ada berlaku sebarang perubahan sikap para pemimpin dunia, maka perlahan-lahan bencana akan berkurangan.  Disinilah manusia boleh melihat suasana keliling mereka.  Demikian juga disebaliknya.  Wahualam bisawab, segalanya Allah Maha Penentu (Pemutus).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan