Selasa, 13 November 2018

#LANGIT2 (TAJUK KHAS)

14 HB. NOV. (14:11) Rasul-rasul mereka menjawab

gambar hanya sebagai HIASAN!

"memang kami manusia seperti kamu, tetapi Allah telah memberi kurnia kepada sesiapa yang dikehendakinya (yang diantaranya kami sendiri).  Kami tidak berkuasa memperlihatkan kepada kamu (mukjizat), kecuali jika Allah mengizinkan.  Orang=orang mukmin hendaklah bertawakal kepada Allah.  Surah Ibrahim (14) ayat (11).  Maka pada Tajuk ini disebut pula angka 1122,  tidak ragu-ragu lagi, mereka di akhirat menjadi orang-orang yang paling rugi.  Surah Hud (11) ayat (22).

Demikian #LANGIT2 sebagai mengatakan beberapa perkara berikut yang diturunkan dari langit2 (bukankah langit itu ada 7, maka ini hanya dari Langit2). 

gambar hanya sebagai HIASAN!



PERTAMA:
Apapun yang berlaku dibumi ini, Allah balas dengan mudah, cepat dan lambat.  Maka ianya terjadi mengikut tiga perkara:
pertama:
Sesiapa yang membuntu siapa, maka dia lah yang menerima AZAB.  Contoh, apabila America membantu Yahudi menzalimi Rakyat Plastine, maka Rakyat Americalah yang menerima padahnya.
kedua:
Sesiapa yang mengambil hak orang, lalu diberi kapada orang lain, maka yang melakukan demikian, jika seorang PEMIMPIN, maka rakyatnya akan menerima balasan.  Jika seorang pedagang, maka seluruh keluarganya akan menerima balasan.
ketiga:
Sesiapa yang bersubahat, melakukan perkara mungkar (dengan sengaja atau melibatkan diri), jika pengikut kepada para pemimpin, seluruh persatuan akan binasa.  Jika seorang pemimpin (dengan sengaja diantara mereka) melakukan kezaliman kepada rakyat atau pengikutnya, maka seluruh negeri atau negaranya akan menerima balasan.

Pantasnya masa tidak mengizinkan, maka perkara selanjutnya ditangguh kepada suatu masa yang belum dipastikan.  Lantaran Kanda/Khalifah tidak mampu menanggung beban IHLAM yang turun begitu deras, hingga bisa menganggu situasi sekeliling.  Sedang ini hanya turun dari Langit2, betapa berat lagi jika turun dari Langit7.  Allah berbuat demikian, kerana ada beberapa perkara di Langit2 perlu mengetahui atau diberi maklumat lebih dahulu sebelum diturunkan ke bumi !!!  Sebab lain adalah kerana sedikit waktu lagi Allah akan ijajahkan kepada Al-Mahdi satu Anugerah hebat pada bulan Rabiul Awal ini (tarikh tidak diketahui).

SILA LIHAT TAJUK "UNDANG-UNDANG DAN DOSA"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan