Ahad, 4 November 2018

#AKHIRZAMAN dan MANUSIA (TAJUK KAHS)

TAJUK KHAS ini disebut sebagai angka 1120.  Allah berfirman "Orang-orang itu tidak sanggup menangkis AZAB ALLAH di bumi imi.  Dan tidak ada pelindung-pelindung mereka selain dari ALLAH.  Seksaan dilipat gandakan pada mereka.  Mereka tidak boleh mendengar dan tidak pula dapat melihat." Gambar hanya KIASAN, jika berkenaan hanya sekadar kebetulan.



Ada beberapa tanda-tanda berlakunya #AKHIRZAMAN, antaranya:
PERTAMA:
Apabila manusia tidak lagi merasa takut melakukan kesalahan (DOSA), malah, mereka mengajak orang lain melakukannya secara terang-terangan.  Maka perkara sebegini, banyak telah terjadi berlaku di bumi hari ini.  Apa lagi bilamana mereka sering menduakan Allah dengan sesuatu yang mereka CIPTA (Technology) sendiri.



KEDUA:
Apabila ramai kalangan wanita mencari nafkah sendiri, hingga ada yang terlanjur menjadi Ketua Keluarga.  Dan mengusulkan sesuatu keputusan, hingga kuasa lelaki (Suami) hanya mengiakan sahaja.  Dan ramai peluang wanita dalam pelbagai bidang hingga mengetepikan kaum lelaki (umpamanya dalam peluang perkerjaan).  Dan wanita ternyata lebih AMANAH memegang tanggonnjawaban dari lelaki.  Lelaki telah kehilangan kelayakkan menjadi IMAM, apabila telah berumah tangga tidak mempunyai jemaah.  Anak-anak tidak mendengar perintah bapa, dan isteri juga tidak kisah dengan nasihat suami.


KETIGA:
Apabila manusia tidak kisah lagi mengenai HALAL & HARAM, malah mencampur - adukkan kedua-duanya sehingga menimbulkan KEKELIRUAN.  Disamping itu sesuatu yang HALAL akan berkurangan dilakukan (dikerjakan) lebih banyak terdorong melakukan yang HARAM.  Maka segala pendapatan, makan minum mereka hanya akan mendatangkan PENYAKIT (kerosakkan hati) perkara ini bermula dari tingkah laku ibu/bapa apabila tidak lagi memberatkan HALAL & HARAM dibawa pulang ke rumah untuk hidangan kepada KELUARGA.



KELIMA:
Manusia bersubahat melakukan semua jenis keMUNGKARan tanpa rasa malu dan was-was.  Manusia juga suka menggunakan AGAMA sebagai PERISAI, walhal mereka bercakap MUNAFIQ dan menyerukan kata-kata FITNAH.  Lalu mereka juga tidak takut merosakkan BUMI sesuka hati mereka, hingga tidak menghiraukan unggas dan haiwan lain hidup selesa.  Mereka membinasakan BUMI dengan begitu RAKUS, asalkan mereka merasa PUAS melihat apa yang mereka impikan.



KEENAM:
Pelbagai PENYAKIT melanda manusia disegenap penjuru Alam.  Manusia juga tidak serik melakukan keZALIMan apa lagi membunuh sesama sendiri.  Ketua-ketua mereka hilang keperimanusiaan dan lebih kepada pengunaan KUASA, dengan tidak menghiraukan tentang kehidupan akan datang...? dan seluruh ciptaan Allah.


KESIMPULANNYA: 
tunggu dan lihat, apakah UTUSAN Allah akan diturunkan IHLAM mengenainya akan datang...??? Pantas bagaimana mengenali UTUSAN ALLAH itu mengikut angka setiap 100 tahun akan ada kemunculan BAHARU dalam Islam>>>>Khalifah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan