Jumaat, 10 Januari 2020

APAKAH ITU 11/1/2020?

Andai NOVEMBER (11)? (1) JANUARI?: Apapula 2020?

Demikian Tajuk IHLAM ALLAH ini membuat suatu analisis mengenai ANGKA? Yang pasti akan berlaku saban hari pada 4 TEPAS DUNIA #YAB!?  Tajuk ini bukan mengenai TARIKH, lebih kepada PETUNJUK ALLAH yang AFDAL diketahui UMUM (segala isi Bumi/Dunia) menghadapi hari-hari ESOK? Sedang ESOK itu tiada satupun yang PASTI kecuali MATI? Dan KEMATIAN merupakan sesuatu yang ternyata PASTI terjadi pada setiap segala isi Bumi/Dunia).

(11) NOVEMBER (1) JANUARI:

Ramai berkata itu hanya ANGKA SATU? gambar hanya hiasan.....


Jika 11 menjadi puluh? Jika 111 menjadi ratus? Jika 1111 menjadi ribu begitulah seterusnya? Cuma apa pula Yang Satu? Nah.....maka itulah IHLAM ALLAH ini diturunkan kerap kali mengenai ANGKA SATU? Namun ramai yang masih JANGGAL? KENAPA? Sebab Ramai buat-buat tak tahu, atau sengaja tidak mahu tahu? atau tahu tapi tak yakin?  Biar pun telah BANYAK BUKTI telah berlaku ternyata BENAR, malah TERBUKTI berlaku saban hari?


#YAB!? Sesungguhnya Yang Amat Bahaya andai tiada siapa yang PEDULI malah membiarkan berlaku/terjadi. Apakah itu #YAB.......satu contoh Khalifah nyatakan disini?
BIROKRASI:
Kini sebegitu meluas menjadi SERANGAN melanda kehidupan manusia (atau apa sahaja berbentuk KEHIDUPAN dalam ertikata yang sering kita dengar berlaku iaitu perkataan BULI atau MEMBULI? Mungkin ada yang menganggap BULI itu bukan BIROKRASI sepertimana Donald Trump menyerang Penglima Utama Tentera Iran berlaku baharu-baharu ini.
DONALD TRUMP: Sepanjang kejayanya sebagai Ketua Negara America, sering atau 90% apa yang dilakukan atau dirancangkan oleh Donald Trump hampir segalanya berbentuk BIROKRASI selain disebut sebagai PROVOKASI? Lalu apa pula kaitanya dengan (11)? atau dengan (1)? Inilah PERSOALAN yang RAMAI tak PEDULI?! bersambong.........
Bagaimana kiranya pada Al-Quran dalam pelbagai Surah didahului oleh Huruf-Huruf @Kalimah Allah seumpama Alip Lam Mim, Alip Lam Raa, Taa Sin Mim, Ya Siin dan banyak lagi.  Dan apalagi pula dengan ayat-ayat (11) nya bagi setiap surah itu mempunyai maksud tersembunyi (MUTASYABHAT)………..? seumpama Surah Al-Baqarah ayat 11....dan apabila dikatakan kepada mereka "janganlah kamu membuat kerosakkan di muka bumi".....Ayat 11 Surah Hud...….kecuali hanya orang-orang yang sabar………..bersambong

Apakah itu "ATOM"?  Dan apakah itu "PROTON"? Surah Yunus (10:61) adalah bilangan angka Tajuk ini diIhlamkan Allah Yang Maha Mengetahui segala sesuatu, tiada satu pun yang terlepas dari pengetahuan Allah biar sekecil mana. Ingatlah! Sesungguhnya wali-wali Allah (orang-orang yang bertakwa kepada Allah0, mereka tidak merasa takut dan tidak pula berduka cita.  Al-Quran (10:62).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan