Selasa, 28 Januari 2020

KORONAVIRUS? PENYAKIT ATAU BENCANA!!

Perkataan T O D (A) K huruf (A) itu sebagai Azab Allah? Apakah Covid19 melanda CHINA hari ini sebagai Azab Allah? Namun yang amat membimbangkan CHINA tidak Ikhlas membuat laporan kepada #DHINI data angka sebenar kes Covid19 melanda China? Adakah patut sehingga hari ini (3 Jan. 2023) cuma 439,995 kes dengan angka kematian cuma 5,250?


Masih Ingat!!! Pada hari ISNIN tanggal 7 bulan September, 2015, Allah menurunkan IHLAM dengan tajuk "WABAK PENYAKIT"! Pantas #dhini digemparkan dengan Pandemic Coronavirus....


Adakah #covid19 serupa dengan Bencana Alam yang lain seumpama banjir dan tanah runtuh.....gambar hanya kiasan!
tiada kena mengena dengan jalan cerita!


Dalam Al-Quran Surah Al-A`raf (7) yang didahului oleh kalimah Alip Lam Mim Shaad, pada ayat 4 berbunyi bermaksud "Berapa banyak (penduduk sesuatu) negeri (negara) yang Kami binasakan.  Seksaan Kami menimpa mereka pada waktu malam atau waktu mereka berehat pada siang hari".  Dan Dia (Allah) mengetahui pengkhianatan (pandangan) mata seseorang dan apa yang tersembnunyi dalam hati. Al-quran (40:19).  Dia (Allah) yang mengabulkan doa-doa orang-orang beriman dan mengerjakan amalan soleh.  Dan orang-orang kafir akan menerima seksaan yang berat. Gambar hanya sebagai petikan dari sumber lain dan tiada kena mengena dengan jalan cerita>>>>?


DiChina berlaku penindasan terhadap Etnik Uighur Xinjiang, gara-gara Pemimpin Talak Dua Muka....


Demikian itu apa yang berlaku di Negara China (Wuhan) merupakan sebagai amaran dari Allah atas kezaliman berlaku kepada Etnik UIGHUR.  Balasan sesuatu kejahatan adalah kejahatan yang serupa (seimbang).  Barangsiapa yang memaafkan dan berbuat baik, maka Allah memberi ia pahala.  Sesungguhnya Dia (Allah) tidak menyukai orang-orang yang zalim. Al-Quran (42:40). gambar hanya sebagai KIASAN! tiada kena mengena dengan jalan cerita.....AWAS!



Renung-renungkanlah!!! Adakah KORONAVIRUS merupakan sesuatu PENYAKIT atau Bencana?Malapetaka? sebagai AMARAN!!! kepada manusia atas segala perbuatan jahat/zalim mereka sesama mereka. Foto hanya sekadar sebagai KIASAN...
tiada kena mengena dengan jalan cerita>>>>







Tiada ulasan:

Catat Ulasan