Rabu, 31 Mei 2023

"D" MANA SILAP "NYA" PART II

Lepas IMPACT kini jadi BUTA akibat KORBAN? Apa itu KORBAN

K- Kerajaan hari ini menerapkan SLOGAN baharu;

O- Ogah yakni Enggan atau Segan atau tidak mahu melakukan sesuatu yang tidak elok, apa yang tidak elok itu;

R-Rasuah iaitu satu jenis sogokan yang paling bahaya;

B- Bawaan bermaksud diperkenalkan oleh seseorang bernama

A-Anwar Ibrahim Perdana Menteri Malaysia yang bakal mengundang;

N-Natijah suatu keputusan yang bakal membawa akibat. Maka itulah>>>>

Apa sebenarnya berlaku hari ini dalam KEMELUT Politik Negara yang tidak ada penghujungnya telah pun diceritakan mengikut gambar bawah>>>>> lihat PECAHAN ANTARA ZONE perkara No. 2 dan 3 ditulis tanggal 22 Julai, 2015.  Perkara No. 2 Sabah, Sarawak dan Pulau Pinang menjadi Zone FOKUS yakni dalam pemerhatian semantara Perkara No. 3 pula Zone BERMASALAH yakni Kelantan, Selangor dan Kedah.

Jika sungguh Menteri Besar Kedah menuntut pampasan dari Kerajaan Persekutuan sebanyak RM270 juta sebagai ganjaran pengorbanan Rakyat Kedah selama ini menampung Permintaan Beras Negara, sehingga membiarkan Hutan Simpan yang begitu luas untuk tadahan AIR (bekalan Pulau Pinang dan Perlis) KAMI amat bersetuju>>>>

Tapi dengan mencabar cuba pertahankan Pulau Pinang milik kedah sehingga membawa ke muka Pengadilan, KAMI rasa ini keSOMBONGan yang melebihi BATAS?  Bumi ini milik Allah sepenuhnya, AWAS!!! jika gagal mengurus BUMI dengan Baik bakal menerima AZAB Allah.

Selepas Langau menulis tajuk diatas, kini IHLAM ALLAH pula menulis mengikut luruhan ONAR SI DAJJAL menjelang #akhirzaman sebagai menbayangkan keCERDIKkan manusia hanya sekadar bijak mencipta "FITNAH" atau bisa disebut dengan lebih mudah difahami "ONAR"

Seorang berstatus Menteri Besar pertama di Malaysia yang lebih banyak ONAR dari FAKTA bila berbicara seperti kehilangan keWARASan OTAK tanpa menggunakan AKAL?  Pantas tidak hairanlah jika PEWARIS dipimpin Tan Sri Mohd Yusoof Latiff mengajak Sanusi berDAILOG (gambar atas).

Sejak digelar sebagai POSTER BOY, Sanusi seakan-akan semakin LIAR bila berujah sehingga terkeluar dari batas KESUSILAAN dan KESOPANAN bangsa Melayu?  lebih kelihatan seumpama POCONG BOY pula,  yang lebih suka melalak tak tentu pasal.

Sanusi tanpa tidak sedar telah mencemarkan Status Menteri Besar yang seolah-olah bilang orang bahawan "tiada school"? Hampir setiap apa sahaja Ulah Sanusi akhir-akhir ini, telah banyak menyinggungkan perasaan 32.7 Juta Rakyat Malaysia yang lain (mungkin kecuali Rakyat Kedah sahajalah yang suka)? Lebih-lebih lagi bila Sanusi sering menyerang PMX sebagai Perdana Menteri Malaysia yang dilantik atas oleh AGONG (Majlis Raja-Raja Melayu) sendiri

Menyerang Perdana Menteri seolah-olah membanyangkan dirinya tidak menghormati keputusan Raja-Raja Melayu termasuk juga Sultan Kedah sendiri? Renung-renungkan>>>Penulis Ihlam Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan