Rabu, 10 Mei 2023

KIBLAT atau KAABAH (PART 2) Antara Nur dan Realiti?

Kiblat itu NUR dan Realitinya punya nama masing-masing? Jika NUR putih Kiblat Solat SUBUH (umpamanya) Realitinya adalah EMBUN sebagai  AIR WHUDU berkiblatkan atas nama (masih Allah Rahsiakan) Maaf, memang payah jika on line (tidak sama cakap 4 mata). Sebabnya ILMU TAUHID taraf TINGGI. ROH bersifat subjetif dipanggil dengan huruf (sila semak ilmunya secara belajar terus, lantaran Allah tidak izin on line). Roh bagi setiap SOLAT berbentuk huruf yakni QALAM atau KALIMAH (mana-mana diantara 30 huruf tunggal yang tersedia) dari Alip hingga Yaa. Letaknya pada JASAD antara kiri atau kanan sisi atas dan bawah bahagian depan dan belakang?  Maka SAH Solat Subuhnya 2 Rakaat dengan 7 AKHLAK zahir 3 AKHLAK Batin?

Bersaksikan MALAIKAT (mana-mana diantara 10 wajib dipercayai lantaran akan datang 2 orang malaikat setiap SOLAT FARDU (Kiri dan Kanan)? Kerana itu diakhir Solat akan ada Pandang Kanan dan Kiri?  

Lalu apa kaitannya dengan KAABAH? Sesungguhnya KAABAH itu hanya ada 4 penjuru, namun Allah sembunyikan satu bahagian untuk Solat SUBUH? Cari Arah mana kalian bisa melihatnya pada KAABAH sudut terlindung (yang mampu melihatnya sudah PASTI hanya Haji Mabrur?

Makanya barang siapa sempurna SOLAT SUBUHnya sama seperti mereka memperolehi KUNCI PINTU SYURGA? bersambong lagi (Part 3) sabar menunggu? Penulis.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan