Sabtu, 12 Ogos 2023

BATTLE FIELD

Battle Field known as LAXEUL C GET kini sedang melanda BUMI diserata dunia, malah mampu mencetuskan kepelbagaian krisis mendatang lebih DAHSYAT!

Apa pun segalanya manusia hanya sekadar merancang, namun Allah Illahi juga Maha Penentu. Demikian itu samada manusia (penduduk Bumi) bersedia mendepaninya atau tidak ianya akan PASTI TETAP berlaku.

Jesteru itu penulis terlebih dahulu memberi izin kepada Langau menulisnya dengan memberi 3 gambaran situasi melanda ketika LAXEUL C GET berlaku.  Cuma satu hal yang mesti manusia ingat perkataan "FIELD" bisa jadi "SEA" dan "GET" bisa jadi "GATE" dengan maksud SEA itu SEGARA dan GATE bermaksud SEMPADAN atau LORONGAN atau juga GERBANG.

Makanya masihkah manusia INGAT apa itu 3 HAL yang digambarkan oleh Langau dalam tulisannya.  Andai menyentuh tentang WAR tentu saja bermaksud:

1)  World WAR - Perang Dunia ke 3

2)  Autocracy WAR - Perang keZALIMan FITNAH

3)  Religious War - Perang Agama (Islamofobia)

Tapi bagaimana dengan BATTLE pula? Tentu ianya mmpunyai matalamat lain, walaupun tujuannya hampir sama seperti WAR! Hatta terlanjur bicara, manusia WAJIB senintiasa Bersiap-siaga sepanjang masa, adalah kerana #everythingrahsia dan #biarlahrahsia sebagai TOP 10 SECRET.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan