Selasa, 8 Ogos 2023

NABI MUHAMMAD and AL-QURAN PART II "SADIQOH"

Patutkah mereka mengada-ngadakan cerita hanya berdasarkan ILMU mereka mengikut FAKTA yang juga ditulis oleh manusia terdahulu>>>>padahal kesahihan penulisnya diragui?

Sesungghnya mereka takut akan kedatangan Rasul Allah (Nabi Muhammad) yang menerangkan banyak perkara kepada mereka perihal yang telah mereka sembunyikan tentang kandongan Kitab (Taurat dan Injil) Al-Quran (5:15).

Pada Surah Muhammad (47) ayat 2) JELAS benar Wahyu itu diturun kepada Muhammad dari Allah>>>

Namun apa menjadi kekeliruan apabila ada dikalangan manusia memberi pandangan berbedza menurut ILMU mereka atas beberapa Fakta terdahulu yang ditulis (meragukan)?

ILMU mereka ini agak cetek, lantaran sesiapa sahaja mampu menterjemahkan Al-Quran, jika mengikut keSAHIHan, kecuali mereka cuba mengubah terjemahan mengikut kehendak mereka sendiri? Maka jika mereka mengatakan lebih mudah kalau diterjemahkan kembali ke dalam Bahasa Syria (lantaran Syria itu majoriti Siyah) lalu bertentangn dengan Jemaah Wal Jamah.

Niat mereka tiada lain selain cuba memesongkan AKIDAH Umat Islam yang sulit bagi mereka menggugatnya.  Ketahuilah perpecahan Umat Islam bermula sejak Wafatnya Baginda Rasullah (Muhammad), lantaran Al-Quran pada ketika itu belum ditulis, lalu mereka mengambil kesempatan berkata begini>>>>>

Nabi Muhammad tidak menghafalkan Al-Quran, ini jelas diterangkan melalui ayat 16 Surah Al-Qiyamah>>>>(menguasainya) bermaksud menghafalkannya.......dan begitulah ayat-ayat seterusnya.  Adakah mereka mengetahui akan Hal ini sebelum mengatakan bahawa Wahyu itu dihafalkan oleh Muhammad? Sudah tentu tidak, begitulah mereka dalam keSESATan.

Lalu merka berkata lagi konon ada beberapa ayat dan Surah telah hilang sehingga Al-Quran itu tidak cukup semporna>>>>

Klaim mereka ini secara sengaja menafikan Al-Quran itu sempurna lantaran takut dengan kedatangan Nabi Muhammad, Al-Quran (5:19)

                                                                   dan baca juga

Rasul yang tersebut itulah (Nabi Muhammad s.a.w), lalu kamu cuba menafikannya? Bersambong PART III>>>>Penulis.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan