Selasa, 20 Ogos 2024

BERENANG DILAUTAN API

Di dalam kegelapan malam penulis berlari anak mengejar bebayang sehingga seperti berenang di lautan API.  Pantas penulis terlihat sebuah perahu tersadai dipukul gelombang.  Penulis cuba mendekati perahu itu, namun ianya terus hanyut dipukul gelombang. Ketika penulis melihat kelangit tertulis ayat berbentuk sebaris pantun>>>>>>

Seraya itu juga penulis merasa seperti kehilangan pandangan, sehingga bilamana penulis sedar, penulis rupanya sekadar mengigau. Demikian penulis memulakan cerita pada tajuk "Berenang Di Lautan API" dan apakah sebenarnya IHLAM yang Allah turunkan melalui tajuk ini seperti dipenuhi #everythingrahsia.

BERENANG:

Merupakan gambaran manusia sedang terbang, apakah maksud TERBANG disini? Adakah punya kaitan dengan TERBANG HELANG>>>

lalu itulah watak penulis.

LAUTAN:

Menceritakan tentang AIR yang disebut sebagai SEGARA. Lalu pada SEGARA itu terdapat pelbagai #everythingrahsia yang perlu dirungkai untuk diketahui kaitannya dengan kehidupan.

API:

Menceritakan tentang cahaya dan keperluan lain seperti (Minyak Petrol dan Minyak Masak).  Mengapa API begitu penting pada kehidupan dan keperluan hari ini.

KESIMPULANNYA:

Berenang Di Lautan Api merupakan rangkuman tiga perkara tersebut diatas mengapa Politik Dunia Hari ini seperti "BERENANG DI LAUTAN API"?

Untuk itu ikuti kisah ini selanjutnya pada tulisan Langau nanti pada Blog WALAIKU.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan