Khamis, 28 Julai 2016

STATUS (PENGHALANG SEGALA ERTI PERGAULAN)

SELAMANYA dari dulu hingga kini RADIO KLASIK tetap menjadi PILIHAN NO SATU dihati.....Khalifah.

Bukan sahaja dalam berCINTA.....malah hampir semua kerjaya atau bidang menceritakan perilaku STATUS hampir membuat manusia hidup berKASTA


......Apa lagi jika ada beberapa HADITH SAHIH sering menyebut tentang perkara ini.......petikan pendek......."jika kamu bergaul atau berkawan dengan orang jahil kamu juga akan menjadi jahil......jika kamu bergaul dengan orang beriman kamu juga akan menjadi orang beriman."  Makanya sampai bila orang jahil akan jadi baik, jika tiada orang beriman bergaul atau berkawan dengan mereka (orang jahil).

Lalu jika kita pergi kemana-mana........Orang atas bergaul sesama mereka.....Menteri bergaul sesama mereka.....Peguam bergaul sesama mereka.......Doktor bergaul sesama mereka.....Jururawat bergaul sesama mereka......Peniaga bergaul sesama mereka.......Ustaz bergaul sesama mereka.....Jemaah Surau bergaul sesama mereka......Tukang sapu bergaul sesama mereka......Pemandu bergaul sesama mereka..
Gay bergaul sesama mereka atau Pondan bergaul sesama mereka.....Kaki judi bergaul sesama merka..
Kaki minum bergaul sesama mereka.....Kaki bola bergaul sesama mereka.......dan hampir semua bentuk pergaulan mengikut STATUS.

SEMUA PERKARA tersebut tadi.......hanya bisa bersatu.......bila TIBA PILIHAN RATA.  TETAP. PASTI.  JELAS.  YAKIN.  BENAR.  SAH........siapa ynag BERANI BANGKANG...,,,,,
PEMBANGKANG.......KUR SEMANGAT.  PERDANA MENTERI PUN.....sanggup dukung anak orang ,,,,tagih simpati......peluk orang TUA sakit......menagih UNDI........semua perkara yang mereka tak pernah buar sebelum ini......hampir semua mereka berani buat.   APAKAH MAKNA SEMUA INI........?  Ini lah yang dikata oleh DIA pagi ITU dicorong RADIO.......mengatakan yang BENAR itu memang SAKIT.......tapi lebih baik dari berPURA-PURA......INI LAH NAMANYA BERPURA-PURA.......MEROSAKAN DUNIA dan MENIMBULKAN SENGKETA dan MELANGGAR PERINTAH ALLAH......kata ALLAH......."JANGANLAH KAMU SUKA BERPURA-PURA, SEDANG ALLAH ITU MAHA MENGETAHUI."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan