Isnin, 25 Julai 2016

TIADA LAGI AKU.......??????????

SIAPAKAH AKU?  Dan Apakah Aku masih disini>>>>>mengucap KALIMAH>>>>>


"Allah Maha Tahu akan kelajuan dan kepantasan KALIMAH menuruni saat sehingga sampai ke dalaman IMAN Engkau, namun Engkau harus menerima hakikat betapa lebih pantas lagi cahaya
menyinari kegelapan laluan Engkau menyatakan keBENARAN"  Maka tanyalah pada mereka
(yakni yang hilang akal (yakni petunjuk Allah) apakah maksud Allah berkata demikian?"

Maka Aku diperintahkan, agar Aku hanya menyatakan bayangan (yakni sindiran tersembunyi) mengenai mereka, bahawa sudah tiba SAATNYA waktu itu akan mengubah arah ke sesuatu tempat dimana para pengalima perang telah bersedia menghadapi ujian hari demi hari berkumpul menghitung mangsa kematian dilanda bencana kezaliman.

Lalu setiap jalan akan mereka temui ranjau tersembunyi deduri halus yang sakitnya hanya akan dirasi seperti datangnya AJAL hingga tak mampu dibantu lagi.  Mereka hanya menyedari, bahawa mereka terperdaya hasil usaha mereka sendiri yang dijadikan Allah sebagai pemusnah NIAT mereka.

JESTERU berkatalah mereka diantara mereka sebagai seteru, lantas mereka bermusuhan sesama sendiri.  Bahkan Allah perintahkan kepada Engkau hanya DIAM dan menyaksikan tingkah laku mereka seperti manusia kerasukan.

"Maka tiada apa yang mereka baca dan tahu hanyalah perkataan yang tiada MAKSUD.  Demikianlah selama ini apa yang Engkau tulis, hanya sebagai SAMPAH bagi mereka, yang akhirnya TABIAT mereka yang seperti SAMPAH selama ini ditimbus agar BAUnya tidak terHIDU, lalu Allah bongkarkan hingga setiap hari mereka berhadapan dengan masalah, yang mereka rancang sendiri, yang selama ini mereka sembunyikan."

Maka tiada jalan bagi mereka mencari ketenangan dan kedamaian melainkan hanya berbalas sengketa sesama mereka yang tiada penghujungnya.  Akhirnya mereka juga tidak akan mengakui kesilapan mereka, dan masing-masing mencari helah mencapai kemenangan.

Tiadalah akan Aku bisa tahu mengapa Allah menurunkan IHLAM ini, sebagai bermaksud
JANTUNG BERLUBANG atau LUBANG BERJANTUNG atau LUBANG ITU JANTUNG atau LUBANG DAN JANTUNG.  Biarkan mereka berfikir kenapa Allah menyatakan demikian agar mereka SEDAR bahawa TIADA LAGI AKU.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan