Rabu, 19 April 2017

FIKIR DAN HAYATI AGAR TIADA KEHAMPAAN

"ALLAH tidak sama sekali mnyeksa manusia dengan UJIAN yang tidak tertanggong oleh JASADnya.  Maka yang demikian itu, adalah lebih baik bagi ENGKAU buat kali yang terakhir mengatakan perkara yang BENAR."


"Hai sekalian manusia, ketahui lah oleh kalian, tiada yang MUSTAHIL bagi Allah melakukan sesuatu itu, dan tiada sesiapa juga boleh menghalang ALLAH berbuat sesuatu yang ALLAH kehendaki."

AKU dan ANA berada dalam satu JASAD, namun kami mempunyai NALURI berlainan:
Aku memang sehingga hari ini, masih tetap mencintai ISTERI ku, apa tak lagi AKU mengajak dia memeluk AGAMA KU, bagaimana AKU bisa meninggalkan dia.  Perpisahan kami berpunca dengan kehadiran ANA dalam jasad KU, hingga selama ANA berada di jasad KU, AKU sudah tidak tidur bersama ISTERI.

ANA pula sememangnya tersangat minat dan menyukai perempuan beriman.  Dulu ANA hanya bertindak sebagi SUARA, namun kini ANA telah berada didalam jasad KU.  Pada ketika AKU diangkat keLANGIT pada satu malam tahun 1990.  Aku hanya diberitahu akan kehilangan apa sahaja yang AKU miliki diDUNIA ini.  Tapi Aku tidak dimaklumkan mengenai kehadiran ANA........

Maka kamu dengan Suara Lunak Merdu
Aku amat terhibur,  hingga hilang duka lara
sebagai JURUHEBAH PUJAAN Ramai kita hanya setakat bertemu diUDARA
lalu hilang entah kemana.....sampai masa letemu juga, namun masih lagi hanya diUDARA

bagi kamu pula yang menulis kata-kata indah
membuat aku terpikat, namun pertemuan kita sesingkat masa
hanya ketika aku berada di DUNIA MAYA dan kamu juga ada bersama
lalu pergi entah kemana.....sampai bersua kembali menulis seperti mana juga aku menulis
hanya setakat menyampai HASRAT BERSAMA

Demikian selama ini pertemuan kita semua
siapa aku dan siapa kamu semua disana, hanya sekadar pelengkap sendiwara
SENDIWARA DUNIA MAYA
RADIO DAN INTERNET......PENGHUBUNG SIRATUL RAHIM TANPA BERSUA
DEMIKIAN ITULAH KEDAMAIAN DAN KETENANGAN
MENGHIBUR SEGENAP MANUSIA DI DUNIA


Tiada ulasan:

Catat Ulasan