Jumaat, 27 Disember 2019

DONG JIAO ZONG #UIGHURXINJIANG

Malay Group declares "Victory" after Chinese Congress cancelled by Court Order yesterday news.  Few days ago "See Xinjiang for yourself, Malaysians" said by Chinese Amb........?????

DONG JIAO ZONG: Begitu pandangan Ismail Sabri Yaakub mengatakan DONG ZONG pertubuhan RASIS wajib diharamkan?  Sewaktu Ketua Pembangkang?


Surat Khabar semalam dan beberapa hari yang lalu bertajuk diatas seakan-akan mempunyai pertalian isi kandongannya mengenai ETNIK UIGHUR di Negara China, cuma perbedzaannya dari sudut "PHYSIOLOGY" dan "PROPAGANDA"??.  D Negara China apa yang berlaku ETNIK UIGHUR dizalimi? Sementara D Negara Malaysia Pertubuhan Dong Jiao Zong memprotes penggunaan Tulisan Jawi di Sekolah Berbahasa China/Tamil?

SUDUT PHYSIOLOGY:

Apa yang berlaku di Negara China adalah "PHYSIOLOGY" secara menyeluruh kepada Negara dan Umat Islam sejagat? hingga memaksa Kumpulan Pejuang Malayu/Islam menganjurkan "Tunjuk Perasaan Aman" di Kedutaan China Malaysia & Kedutaan PBB di Malaysia sebagai memprotes tindakan Negara China menyeksa/menzalimi ETNIK UIGHUR, tapi dinafikan oleh Kedutaan China di Malaysia.  Lalu disebalik itu pula Dong Jiao Zong memprotes pengunaan Jawi di Sekolah China D Malaysia, seolah-olah mengambarkan Kumpulan Dong Zong menunjukkan TARING mereka sepertimana apa yang berlaku pada Etnik Uighur di China, cuma di Malaysia mereka berhadapan dengan "Bangsa Melayu"? bukan Etnik Uighur?

SUDUT PROPAGANDA:

Kedua-dua cerita mempunyai kaitan dengan mesej "PROPAGANDA" Politik/Ekonomi dan Kuasa.  Apa yang berlaku kepada Etnik Uighur adalah sebagai memperlihatkan atau memanggil Negara/Umat Islam bertindak atau memberi "RESPON" disebalik apa yang Negara/Umat Islam boleh lakukan dengan Negara China?  Sementara Dong Zong pula cuba menunjukkan atau memberi tekanan kepada PM Malaysia dari sudut Politik/Ekonomi dan Kuasa? Samaada mampu melakukan sesuatu menghalang Dong Zong?!  Dan perkara ini tidak pernah berlaku selama sejak lebih 60 tahun? hanya berlaku sejak Kerajaan PH memerintah Dong Zong seolah-olah lebih "GARANG" dari Bangsa Melayu? sehingga begitu BERANI membuat saja sahaja yang mereka mahu!!!, sehingga BERANI menghidupkan semula "SEMANGAT PERJUANGAN KOMUNIS" di Bumi Malaysia.

DUKA/LARA atau HURU?HARA:

Inillah yang pasti akan berlaku samaada di Negara Malaysia atau Negara Islam atau Umat Islam terpaksa menghadapinya pada tahun 2020 yang kami sebut sebagai TAHUN HURU-HARA!!! pada Tajuk UMAT ISALM TAHUN 2020  yang diIhlamkan pada tanggal 13/12/2019M BERSAMAAN 16 RABIULAKHIR 1441H.  AL-QURAN (13/16) "Katakan (kepada penyembah berhala-berhala itu) "Siapakah Tuhan yang menguasai langit dan bumi, katakanlah Allah"...…………..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan