Sabtu, 30 Mei 2020

TUN MAHATHIR DALAM DUNIA POLITIK

Cara Tun Mahathir Berpolitik:
Tun Mahathir akan menuduh seseorang telah buat itu dan ini terlebih dahulu sebelum orang tahu perbuatannya, moga RAKYAT KELIRU dan percaya bahawa Tun Mahathir tak buat benda itu?
Maka itulah terjadi? Bagaimana Politik Sabah Kucar-Kacir sejak Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri>>>gambar dibawah ada kaitan? Khalifah.  Hal sama berlaku dengan Muhyiddin Yassin dituduhnya PENGKHIANAT sedang dia sebenarnya telah melakukan KHIANAT terhadap ANWAR IBRAHIM......? 


SECARA RINGKAS: TUN BERMULA!

Selepas Tun Mahathir menjadi TPM kepada Tun Hussien Onn? Tun Mahathir terlalu banyak memberi penekanan kepada Tun Hussien hingga Tun Hussien kurang selesa.  Sewaktu Tun Hussien Onn dirawat dihospital Tun Mahathir memangku Perdana Menteri seterusnya menjadi Perdana Menteri Ke4 apabila Tun Hussien dalam keadaan tenat lalu menghembus Nafas Terakhir.

SIAPAKAH TUN MAHATHIR SEKARANG:
BETUL KAH CERITA DIATAS.....? DAN TUN DI KHABARKAN TELAH MENUBUH PARTI BAHARU...BERITA TERKINI (19/8/2020)

Sepertimana pada Tajuk Lepas (Tun Mahathir dan Politik Malaysia) diperkatakan bahawa Tun Mahathir telah ditamatkan keahliannya dalam PPBM dan hari ini Tun Mahathir tidak mempunyai sebarang Parti tempat Bernaung.  Namun hasrtanya untuk menjatuhkan Tan Sri Muhyiddin Yassin tetap juga diteruskan.  Tun Mahathir seorang pemimpin yang sukar menerima kekalahan dan tidak akan berhenti selama mana hasratnya tak tercapai.  Tun Mahathir juga seorang pemimpin yang Berani mendepani segala apa juga situasi dihadapnya tanpa rasa putus asa.  Tun punya jiwa yang cukup KENTAL dan terlalu LIAT untuk dibawa berunding? Jika hasil perundingan tersebut tidak memihak kepada dirinya (Yakni Negara Malaysia, jika urusan Negara. Jika urusan Parti, mesti memihak kepada Partinya) atau juga menang-menang? Tun hanya mahu berunding jika dalam perundingan itu memberi kelebihan pada dirinya (termasuk Negara Malaysia, jika urusan Negara dan jika urusan Parti mesti memihak kepada Partinya).

Tun Mahathir mampu membaca akan tujuan (hasrat sesorang yang berurusan dengannya) kerana itu mudah bagi Tun Mahathir membuat sebarang PERTIMBANGAN mengikut GERAK HATINYA>>Tun Mahathir juga begitu tenang berdepan dengan situasi yang SUKAR atau MENCABAR sehingga orang lain GAGAL membaca apakah tindakan Tun Mahathir selepas itu?  

Jika kini Tun Mahathir telah tidak mempunyai Parti?  Ramai diluar sana tertanya-tanya apakah tindakan selanjutnya diambil oleh Tun Mahathir.  Tapi Tun Mahathir dapat membaca apakah yang sedang difikir dan akan diambil tindakan oleh musuh-mushnya.  Sebab itu? apabila musuh-mushnya mula membuat KENYATAAN? Tun hanya selamba memberi KOMEN seperti tidak menunjukkan reaksi RISAU, TAKUT dan HAMPA? Tun Hanya TERSENYUM atau membiarkan orang lain pula merasa RISAU, TAKUT dan KEHAMPAAN!

Bukan senang berdepan dengan Tun Mahathir? Apalagi Tan Sri Muhyiddin Yassin yang memang Tun Mahathir banyak tahu kelemahannya dari pelbagai sudut?  Dalam dunia politik Negara Malaysia? tiada siapa BERANI memberi KOMEN secara terbuka kepada Tun Mahathir?  Kerana Tun Mahathir KEBALNYA terlalu KUAT dan SULIT diketahui UMUM.  Sedang Para pemimpin lain (termasuk Najib Razak) segalanya Tun Tahu siapakah Najib Razak? Anwar Ibrahim? Lim Kit Siang? Mat Sabu? Hadi Awang? Shafir Apdal? Abang Johari? dan ramai lagi?  Itulah kelebihan Tun Mahathir yang Para Pemimpin lain tak punya? Sebab Tun jarang mengungkit Hal Peribadi jika tak PERLU? Sekali Tun Mahathir Ungkit. necaya orang itu pastio tersungkur? Kerana pokok pangkal RAHSIA setiap pemimpin Malaysia Tun Mahathir lebih CEKAP menyimpan dan memasng STRATEGI mendepani MEREKA dengan MUDAH! AWAS! bersambong ditajuk yang lain pula?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan