Isnin, 23 Januari 2023

KUDAKU LARI GAGAH BERANI!!!

Kalaulah Hadi Awang tujukan Pengampunan oleh Agong terhadap Anwar Ibrahim itu tidak sah, ketahuilah bahawa AGONG pada ketika itu ialah Sultan Kelantan.  Merujuk Ucapan Hadi Awang di PRK Pulai Johor. Dengan sendirinya perKENAkan Sultan yang Negerinya diperintah oleh PAS dengan hanya 2 kerusi Pembangkang (1 Umno dan 1 Amanah).

KAMI hanya melihat bagaimana kebijaksanaan ANWAR IBRAHIM mampu menamatkan Perintah BERKURUNG di Pantai Timur Sabah?  Selagi Perintah Berkurung di Pantai Timur Sabah belum berakhir, selama itu KAMI anggap Perdana Menteri ke10 belum cukup layak sebagai PMX?  Begitu juga YAB Ketua Menteri Sabah? Jika gagal menamatkan Perintah Berkurung di Pantai Timur Sabah masih dianggap lebih banyak cakap (POLITIK) dari BERTINDAK!!!  Tragedi Tanduo masih segar dalam INGATAN!!!

Kudaku Lari Gagah Berani mengungkapkan bahawa Gempa Bumi Dahsyat adalah Rencana America (Apa tidaknya, diketuai America 9 Negera lain menutup KONSULATnya di Turkiye)? 10 Negara menutup konsulatnya di Turkiye (2/3 Februari, 2023)


serta melarang Rakyatnya memasuk Turkiye dengan alasan DEMI KEAMANAN? Hal itu terjadi 3 hari sebelum Gempa Bumi Dahsyat melanda TURKIYE pada 6 Februari, 2023

Kuda ku lari gagah berani amat GERAM bercampur MARAH kepada pemilik kuda dibiarkan berkeliaran tanpa dijaga dan diurus dengan baik>>>>>(Gambar) petikan cerita NORAFIZA JAAFAR Sinar Harian bertarikh 24 Janurai, 2023.

Kuda ku lari gagah berani, walaupun demikian amat kagum dengan Unit Berkuda PDRM mengambil tanggongjawaban menjaga ketiga-tiga Ekor kuda tersebut, dan dimaklumkan ketiga-tiganya selamat dalam penjagaan Unit Berkuda PDRM.

Kuda ku lari gagah berani, meminta agar PDRM bertegas tidak membenarkan pemilik kuda tersebut menuntut kembali, jika ya pun wajib diberi SYARAT yang KETAT atau terpaksa membayar SAMAN atau KOMPOUN yang tinggi!!!

Kuda ku lari gagah berani, juga ingin mengsyorkan jika Unit Berkuda PDRM mengizinkan orang Awam memelihara kuda tersebut, sila beri Sebut harga dan Syarat-syarat wajib untuk orang Awam menghantar "TENDER TERBUKA"? Termasuk juga pemilik Asal kuda tersebut, wajib mengikut "TENDER TERBUKA"?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan