Jumaat, 1 Mac 2024

Bahagian II AKAL dan KOMPUTER

Berbicara tentang TECHONOLOGY, apakah kaitan technology dengan komputer?  Asbab dengan kecanggihan teknology minda manusia berfikir seperti "Kehilangan Akal"? (gambar bawah) telah ditulis IHLAMNYA ketika Allah turunkan tanggal 17 Julai, 2021.

Di akhir tadi penulis mengatakan>>>>bersambong, utamakan sarapan pagi? Dan sebentar tadi Lusana Lian ada kongsi dua tajuk "Kemahuan" dan "Hidup 3A", apakah kalian fikir kedua-dua tajuk itu berkaitan dengan tajuk ini? 100% ada kaitan, malah masih ada 2 tajuk lagi yang belum dikongsikan tapi telah lama diketahui pembaca antaranya "AKHLAK" dan "AKAL" ke4 empat tajuk itu disiarkan tanggal 25 Jun, 2018.

Apa pun penulis lebih utamakan tajuk AKAL dan KOMPUTER kerana kedua 2nya keperluan UTAMA manusia hari ini mendepani 5G dan 6G sebelum melangkah jauh ke arah 7G. Apakah 7G sudah ADA? Sudah ADA dan sedang bergerak amat pantas, cuma WASPADA!!! Matlamat 7G sekadar satu KEHANCURAN pada kehidupan manusia akan datang.

                          (gambar) sekadar hiasan cuma

Jika semalam Langau menulis Bahagian II Retak menunggu Belah, penulis IHLAM ALLAH pula menyambong dan mengakhiri Bahagian II AKAL dan KOMPUTER:

Semua orang (manusia) tahu apa itu AKAL? Dan apa itu Komputer?  Antara Akal dan Komputer apa bedzanya? Sebelum itu ingin penulis kongsikan 5 prinsip berikut:

1) Apa itu AKAL? Walaupun sebelum ini telah diterangkan bahawa AKAL mengikut ILMU ISLAM (Agama) bukan terletak pada OTAK ianya tidak bertempat dalam diri manusia, lantaran AKAL 100% milik Allah, serupa juga NIAT (tidak terletak pada Qalbi) lantaran kedua-duanya dipanggil SEDIK (getaran rasa yang terlintas secara spontan dalam Naluri Manusia. Disinilah kelebihan manusia, Allah berikan keutamaan kepada penciptaan MANUSIA yang para malaikat tidak mengetahuinya (termasuk Iblis).

2) Apa itu Komputer? Komputer merupakan ciptaan manusia yang mempunyai sifat-sfiat AKAL sehingga Komputer lebih Pintar dari manusia dan lebih pantas mengingati setiap data tersimpan tanpa sebarang kesilapan, kecuali manusia sendiri yang melakukan kesilapan ketika menyimpan data (maklumat) tersebut.

3) Apakah bedza AKAL dan KOMPUTER? Akal manusia dipegang dan diproses oleh Maha Pencipta (yakni Allah) sedang Komputer dikawal dan dikendalikan oleh Penciptanya (yakni manusia itu sendiri).  bersambong>>>>>Utamakan Sarapan Pagi, penulis

Tiada ulasan:

Catat Ulasan