Sabtu, 1 Jun 2024

Bagaimana ISLAM dan UMATNYA hari ini?

Umat Islam hari ini seperti hilang ARAH yang mana patut diikuti atau kepada siapa tempat paling tepat mahu mengadu>? 

INSAN hanya seorang bernama Nabi ADAM. Mengapa ADAM terkeluar dari Syurga? Adakah kerana ADAM tidak beriman? Dan dimana IMANnya ADAM, sehingga begitu mudah tergoda hanya kerana kepingin mahu makan buah terlarang.

Lalu daripada ADAM dan HAWA tercipta namanya MANUSIA. Dan manusia tercipta dari AIR yang hina, hanya kerana Allah berikan AKAL mengangkat martabat manusia jadi tinggi. Tanpa AKAL manusia serupa binatang, malah lebih buas dari binatang.

Begitulah 85 sifat manusia hari ini tanpa memilih bangsa, agama dan warna kulit serupa binatang. Tak kisahlah manusia itu manusia biasa mahu pun Agamawan (dalam apa juga agama yang ada di muka bumi ini), lantaran manusia hari ini hampir tidak tahu apa itu sebenarnya disebut "IMAN". Jika manusia tahu, mereka tidak akan menyembah "DUIT". Dengan DUIT manusia lupa ALLAH dan hilang IMAN. Sedang DUIT itu cuma kertas yang mudah hangus oleh API dan Cair oleh AIR. Antara API dan AIR dimana adanya ADAM. Jawapnya "TIADA" jadi dimana ADAM? Adakah ADAM ada pada ARDI atau pada ANGIN. Jawabnya pun "TIADA" jadi ADAM itu dimana? 

Andai kamu benar-benar beriman sila jawab ADAM dimana sebelum Allah ciptakan? Kerana ADAM tiada di ARDI, tiada di AIR, tiada di ANGIN dan tiada di API. Lalu ADAM dimana?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan