Sabtu, 25 April 2015

ALLAH ADA PETUNJUKNYA

Namun nanti jangan jadi kaget, lantaran saat ini sudah jelas berlaku dalam tajuk artikal yang lepas lepas,  Nyata teka-teki lebih baik dari Ramalan Cuaca.  Cuma aku engah mahu ada penyesalan, kerana aku tahu siapa diriku ini??? Selamat Malam dan Selamat Tidur.  Biarlah hari esok dengan dirinya, cuma perlu belajar kisah kelmarin.


#DHINI kesulitan:

Hari ini tanggal 26/4/2020 Namun tajuk ini diIhlamkan 5 tahun yang lalu tanggal 25/4/2015? Sebenarnya apa yang berlaku ketika Ihlam itu diturunkan ada beberapa PETUNJUK ALLAH mengenai apa yang sedang #DHINI hari hadapi?

1) Pada Tajuk "Ingatkah tak tentang KUASA?" Jumaat 17 April, 2015
2) Pada Tajuk "More than 7 Languages" Jumaat 17 April, 2015
3) Pada Tajuk "Faham Memahami adalah Keharmonian" Isnin 13, April, 2015.

Dari tiga tajuk diatas Allah mengamabr SITUASI berbedza namun mempunyai ASAS yang KUKUH betapa hari ini bagaimana #DHINI mendepani MCO (Movement Control Order) dan Malapetaka Pandemic Corona Virus #COVID19.  America seawall Donald Trump mengangkat sumpah pada 20 Januari, 2017 memang JELAS sangat membenci ISLAM hingga mempengaruhi beberapa Negara Lain membenci Islam hingga tercetus "ISLAMFOBIA" seluruh dunia?  Itulah gambaran pada Tajuk pertama (1)?

Selepas itu pada hari yang sama Allah menurunkan Tajuk kedua (2) sebagai mengambarkan akan kedatangan pemimpin Akhirzaman yang mengguasai 7 Bahasa?  Namun Allah tidak menyebut apakah jenis-jenis Bahasa itu?  Dan situasi hari ini telah jua Khalifah Khabarkan bilakah Al-Mahdi akan muncul adalah jika terjadi...
1) 10 juta kes Covid19 seluruh dunia dgn 1 juta kematian
2) 14 Negara yang masing-masing 100 ribu+ kes covid19
3) 41 Negara yang masing-masing 10 ribu+ Kes covid19
4) 100 Negara yang masing-masing 1 satu ribu+ Kes covid19
5) 1 Juta kes Covid19 hanya di USA sahaja dengan 100 ribu kematian.

Pantasnya pada tajuk Ketiga (3) adalah cara bagaimana #DHINI mendepani Pandemic Corona Virus harus bersatu hati dengan tempoh tindakan hendaklah Bersama (Yakni sepakatan) namun hal ini tidak berlaku hingga setiap negara mempunyai cara Kaedah yang berlainan mendepani #covid19?  Hal ini memungkinkan keboleh jangkitan Covid19 akan mengambil masa yang agak Panjang iaitu sepanjang tahun 2020 atau memasuki 2021?

Kini Negara Islam telah melakukan tindakan tidak kesepakatan bilamana kaedah mereka mendepani covid19 lebih membawa kepada mencemarkan Nama ALLAH hingga menutup Rumah Allah dari dikunjungi oleh Para Jemaah untuk menunaikan Solat Jumaat!  Dan ketidak sepakatan ini menimbulkan pelbagai reaksi masyarakat bukan Islam menuduh KUMPULAN (JEMAAH) Islam pula yang membuat vairus corona merebak dgn cepat serata dunia? Maka tiga tajuk diatas adalah PETUNJUK awal dimana #DHINI sedang berhadapan dengannya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan