Sabtu, 25 April 2015

SUATU PERSINGGAHAN

Siapakah sebenarnya Menteri Besar Kedah bernama SANUSI? (gambar).......yang mengatakan Pulau Pinang masih HAQ N. KEDAH?  Dalam satu kenyataan sempena menandatangi Perjanjian sempadan dengan Perlis?


Kenyataan tersebut bisa memecah-belah Negara Malaysia termasuk keduudukan Sabah dan Sarawak kelak dalam Penubuhan Malaysia?  AMARAN!!!

Tempat jatuh lagi dikenang, inikan pula tempat bertemu. Sebuah filem Bollywood bertajuk HINDUSTAN KI KASAM dibintangi oleh HERO yang amat saya minati.  Bagaimana INDIA dan PAKISTAN 


bertelagah lantaran ada (,,,,,,,,,,,,,,,?) sedangkan mereka ini dianggap bersaudara.
Demikian juga di Permatang Pauh, apabila UMNO dan PKR yang dianggap bersaudara, berjuang
kerana PARTI, sedangkan Pulau Pinang diperintah oleh DAP.  Siapa yang menang bukan persoalan?
Persoalannya terkini, mengapa Menteri Besar Kedah persoalkan kedudukan Pulau Pinang antara 14 Negeri terkanding dalam penubuhan Malaysia?


Di sinilah kita dapat melihat martabat ISLAM dengan perjuanganya.  ISLAM sebuah Agama yang
paling sentiasa menjadi FOKUS seluruh Dunia.  OIC sudah menjadi contoh, bagaimana ISLAM itu.
amat digeruni di mata DUNIA.  Apakah itu betul?  Sedangkan Agama-agama lain tidak wujud sepertimana wujudnya OIC.  Apakah itu betul?  Namun  mengapa pula mereka berkuasa dan berpengaruh.  Mereka lebih kepada bertindak dari BERCAKAP bukan sepertimana ISLAM lebih banyak bercakap dari bertindak (beramal).  KUTBAH JUMAAT setiap minggu di setiap Masjid
seluruih DUNIA umpama hanya LAGU tanpa IRAMA (tiada sentuhan langsung dalam jiwa para
jemaah),  NOT ALL BUT SO SAD WHAT WE SEE (OIC) .  BENARKAH HANYA TEMPAT
SUATU PERSINGGAHAN.???  may be MAHATHIR knew the answer?????  more knowledge and
powerful.  EXCELLENT!!!!! do U......OR NAJIB CAN DO IT (not duit)

Bagi Khalifah juga Dunia ini ada yempat persinggahan (sebagai seorang Musafir).  Jika kita melihat pengaruh Teknologi, sekana banyak benda yang tidak BETUL, akan tetapi jika kita tegur (kita akan menjadi musuh) jika dibiar (kita tergolong sebagai ornag yang berSUHABAT) jika kita lepas tangan (maka kita tidak mahu bertanggong jawab, bermaksud tidak AMANAH.) lalu apa harus Khalifah buat, hanya berDOA (yang ini mungkin lebih selamat dari sebarang kesangsian)

Makanya pada tanggal 21/9/2017 (Awal Muharam) adakah mungkin Khalifah akan mengambil tarikh itu sebagai mengganti 21/10/2017 sebagai tempoh tamat bagi Khalifah berada di Dunia Maya.  Hanya Allah yang Maha Tahu (namun jika perlu Khalifah sangat suka tarikh itu, sebagai melangkah ke DUNIA BARU (NYATA).




Tiada ulasan:

Catat Ulasan