Selasa, 31 Januari 2017

MENGHALANG HUKUM ALLAH

Diriwayatkan Ibn Umar berkara.......
"Aku telah mendengar RASULLAH bersabda...."siapa yang telah memberi syafaat (bantuan atau sokongan) untuk menghalang HUKUM ALLAH,  maka sesungguhnya ia telah menentang ALLAH AZ-ZAWAJALLA.  Siapa yang bermusuhan akan perkara keBATILan, sedang ia  mengetahuinya, akan kekal ia didalam kemurkaan ALLAH....sehingga ALLAH mencabutnya dan sesiapa yang mengata-ngata orang MUKMIN pula pada perkara yang bukan sebenarnya.  ALLAH akan menempatkan ia didasar NERAKA sehingga ia (orang itu) menarik balik akan kata-katanya." Gambar hanya HIASAN!!!


 RIWAYAT AHMAD ABU DAUD, TABARANI DAN AL-HAKIM.

Demikianlah kedamaian dan letenangan dalam ISLAM......bahawa tiada sesiapa pun dibenarkan memberi bantuan atau sokongan bagi menghalang HUKUM ALLAH......dan jika ada Umat Islam berbuat demikian....maka mereka ini sebenarnya bukan IMEJ ISLAM SEBENARNYA.

Demkian juga mereka yang mengatakan bahawa orang MUKMIN itu melakukan perkara yang sebenarnya mereka tidak pernah lakukan (menghasut atau memfitnah)......hingga orang MUKMIN
itu disalah anggap sebagai yang bukan-bukan (yang tidak-tidak).......hingga bisa mengancam keselamatan serta harta benda dan nyawa mereka.

Demikianlah ISLAM itu sebenarnya AGAMA yang DAMAI dan TENANG....bukan pembawa SENGKETA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan