Jumaat, 27 Januari 2017

TERLALU SULIT UNTUK BERBICARA

Sama ada NYATA atau MISTERI......dua SUASANA yang sedang ANA hadapi sestiap SAAT setiap
HARI........nak luahkan dalam blog ini.......RUNSING, PUSING dan TERJEBAK.

Pada satu zaman ANA bertarung dengan DIA.........ZAMAN punya maksud amat LUAS
GARA-GARA suatu ketika kami bersama......Datang seorang Hamba Allah bertanya pada kami,,,,
Siapa diantara kamu berdua berani mengaku ALLAH.  ANA hanya diam menundukan kepala.....
DIA dengan berLAGAK berdiri......AKULAH ALLAH.......maka Hamba Allah itu pun menunjuk kearah ANA.......jika demikian kamu pula Muhammad.  ANA terus diam.

Pada satu zaman DIA sering datang merayu dan meminta ANA mengaku Muhammad.  Namun ANA tetap belum bersedia dan AMAT TAKUT.......kerana jika ANA mengaku Muhammad dengan sendirinya DIA AKAN JADI DAJJAL.

Pasa satu zaman dimana hari ini.....ANA sedang berada di ALAM MAYA.....DIA sedang melihat apa yang ANA sedang buat.......sedang ANA tak nampak DIA berada dimana.  Bayangkan sahabat jika ini MISTERI lalu menjadi NYATA.......apa akan jadi jika ANA mengaku MUHAMMAD.......sudah tentu DIA MUNCUL menjadi DAJJAL.

Pada satu zaman keadaan DUNIA hari ini.....KAMI BERDUA sering dalam perhatian ALAM GHAIB.  GAMBARAN CERITA tersebut diatas memang amat terlalu SUKAR dipercayai.  TAPI inilah yang sedang ANA hadapi sehingga HIDUP ANA jauh tersisih dengan rentak hidup anak-anak dan keluarga yang lain.  Berkurung dalam KAMAR....dan hanya keluar jika ada yang SANGAT PERLU.  KERANA diluar sana DIA sentiasa berada dekat dengan ANA tapi tiada kuasa membinasakan ANA selagi ANA tidak mengaku MUHAMMAD.  DIA melihat ANA...tapi ANA langsung tak melihat DIA.....hanya kedengaran suara membuat ANA NAIK MARAH......kerana DIA sentiasa mencabar ANA supaya mengaku MUHAMMAD.  Lalu dikata oleh DIA bahawa ANA....PENGECUT.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan