Ahad, 2 September 2018

KEMATIAN

Apa yang ingin penulis ceritakan malam ini mengenai kisah 1001 malam tentang kata-kata Khalifah memyamakan pemimpin dunia yang ADA ketika ini seumpama MAYAT keluar dari Lubang Neraka (Black Hole).  Tahu apa itu Laqtak Qaviron?


Tahun 1445H bersamaan 2023/24M adalah tahun perhitungan. Perhitungan yang bagaimana? Aib dan Ujian amat besar akan menimpa semua Pemimpin Dunia tanpa mereka mampu tutupi sebagai-tanda-tanda kemurkaan Allah atas segala perilaku mereka selama bergelar Pemimpin dengan mengabaikan atau memakan HAQ Rakyat.

Selepas saya menceritakan tentang 4 siri kematian, lalu turun HUJAN LEBAT dan ANGIN RIBUT memaksa saya berREHAT 24 jam, lantaran Allah memberi amaran bahawa ALAM GHAIB, harus difahami atau diminta izin dahulu sebelum sepatutnya saya lakukan sebagai KEBENARAN menceritakan HAL KEMATIAN.  Maka akhirnya saya menerima azab selama 12 jam hingga anak-anak kerisauan.

Pada hari ini saya dizinkan dari Alam Ghaib dengan terlebih dahulu memohon izin dari ALLAH secara bertulis sebelum menyampaikan IHLAM ALLAH. "Ya Allah,  ampunkan segala dosa hamba dan berikan hamba petunjuk seperlunya bagi mengetahui akan erti dan maksud KEBENARAN yang hamba mahu sampaikan kepada umat manusia.  Ya Allah, hidangkan sesedap mungkin santapan ROHANI yang selayakanya kami terima sebagai perumpamaan hidup dalam menghadapi KEMATIAN.  Sesungguhnya hanya ENGKAU sahaja yang LAYAK kami sembah dan Engkau lah yang Maha Mengetahui lagi Maha Mendengar".

Mengapa mesti saya tulis doa ini, agar menjadi saksi kepada umat manusia bahawa saya pernah memohon, agar menjadi saksi di Hari Perhitungan.  Lalu Allah memberi PETUNJUK hari ini dengan menyajikan HIBURAN yang manusia harus menghayati akan SEDIKATAnya, bukan IRAMAnya.  Kerana dalam Alam Ghaib jua ada HIBURAN, dalam Alam Kubur jua ada HIBURAN, malah dalam Syurga pun ada HIBURAN, cuma cara dan gayanya serta iramanya jauh berlainan dari apa yang ada di DUNIA ini.  Jika HIBURAN tidak wujud di AKHIRAT, mengapa manusia diturunkan IHLAM (IDEA) oleh Allah mencipta alat musik dan lirik lagu yang sedap didengar ?!

Lalu Ingat !!! bahawa SAAT manusia menghadapi KEMATIAN juga akan diperdengarkan HIBURAN oleh ALLAH dengan nada dan laungan yang lebih MERDU, agar manusia bahagia merasa erti Sikaratul Maut.  Seperti MERDUnya suara AZAN, bukan kah AZAN itu HIBURAN panggilan SOLAT...?!  Dan bagi sesetengah Agama LONCENG, bukankah LONCENG itu IRAMA sebuah MUSIK.

KEMATIAN:  bermula dengan tarikan NAFAS terakhir, yang SAKITnya seumpama dihempap BUMI secara perlahan-lahan hingga jasad terbenam.  Bayangkan !? namun bukan semua kematian itu SAKIT atau PEDIH, bagi sesetengah manusia berjihad (secara BENAR dan IKHLAS) kerana Allah, tarikan Nafas terakhir umpama mimpi INDAH, apabila terbangun jasadnya telah berada di Alam Kubur yang Luasnya seluas DUNIA, dengan pelbagai keindahan mampu disaksikan yang tak pernah disaksikan selama hidup didunia.  Lantaran itu kenapa Umat Manusia sangat berani berjihad kejalan ALLAH sampai sanggup mengorbankan diri (Namun hanya JIHAD yang DIBENARKAN, mengikut Sunnah Rasul dan Al-Quran bagi Umat Islam).

Demikin Ihlam Allah bermula pagi ini, sebagai santapan Rohani yang SUCI dari sifat-sifat MUNGKAR.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan