Khamis, 6 Julai 2023

INDONESIA BANGKIT!!!

Berbanding dengan Malaysia, Indonesia hari ini sudah BANGKIT.  Apa tidaknya, Rakyat Indonesia telah masing-masing mengakui diri mereka Bangsa INDONESIA, Bahasa INDONESIA dan Negara INDONESIA (sekali pun berbangsa tiongkok)

Slogan Satu Nusa, Bangsa dan Bahasa INDONESIA menjadikan INDONESIA negara yang ditakuti oleh DUNIA hari ini.  Meski demikian, masih ada juga cuba memperok-peranda Rakyat Indonesia dengan pemikiran mengwujudkan MAKAR (Negara dalam Negara)? Adakah Panji Gumilang terkait dengan MAKAR?

Apa pun Panji Gumilang hanya jelas terkait dengan Pesantren Al-Zaytun secara total. Berlainan dengan di Malaysia pula PAS sebuah parti yang dilebalkan Parti Ajaran Sesat, seakan-akan mirip cara pertuturan yang dilafazkan oleh Panji Gumilang mengenai Penistaan Islam.  Cuma caranya agak jauh berbeza, lantaran Panji Gumilang Ketua Pesantren, sedang Abdul Hadi Awang Ketua Ulama PAS (Parti Agama islam SeMalaysia).

Namun jika ada pertuturan kedengaran dari Lafaz Ken Zakaria mengenai Al-Zaytun mengatakan Bohong dibolehkan kerana PERSATUAN, hal yang sama juga disebut oleh Parti PAS. 

Pun KAMI merasakan bangga mendapati Rakyat INDONESIA kelihatan masih berpegang kuat kepada "Bersatu kita Teguh Bercerai kita Runtuh" tidak sepertimana berlaku di Malaysia, begitu kelihatan Melayu/Islam Malaysia berpecah-belah oleh Parit Politik yang memperjuangkan kepentingan Peribadi dari Kepentinagn Rakyat.  Langau.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan