Rabu, 12 Julai 2023

KERINGNYA AIR MATA!!!

Antara siri-siri perangai kaum yang menakutkan muncul di #akhirzaman sebelum Gog-Magog iaitu MAHYUJ dan MAHJUJI adalah seperti berikut>>>>>

Sia-sia sahaja, andai mata kalian dibutakan, telinga kalian ditulikan dan mulut kalian dibisukan, jesteru segalanya kerana wang

Lalu: kering sahaja Air Mata mengalir, namun sampah tak juga hanyut.  Apa itu SAMPAH? Ulah kalian yang segala-gala terperdaya kerana WANG (DUIT). Mahukah Ku berterus-terang, tidak mungkin? Bagaimana nanti bila tiba SAAT itu terjadi dihadapan MATA?  Sedang diri ini telah tahu HAL itu akan berlaku?

Mahukah ku menangis lagi, sedang AIR MATA sudah kekeringan, namun SAMPAH dimata masih tidak HANYUT lagi>>>>

Demikian itu perumpamaan IHLAM ALLAH ingin kupaskan pada tajuk ini, ketika 6 Negeri di Semananjung berdepan Pilihan Raya Negeri masing-masing (Selangor, N. Sembilan, P.Pinang, Kedah, Terangganu dan Kelantan).  Kenapa tidaknya pelbagai ISU dilaporkan berlaku dimana-mana samaada melalui Kempen secara Nyata atau Kempen melalui secara berbayar kepada (Cyber Troper), oleh kedua-dua pihak (Kerajaan dan Pembangkang)

Namun dalam segala HAL penulis IHLAM ALLAH agak sedikit terkilan cara Parti GRS disabah bersuara dan berucap>>>>

Jika HAL ini BENAR, Ketua Menteri Sabah seharusnya membuat Ulasan Segera atau bertindak Segera, bukan mendiamkan diri begitu sahaja.

Hatta Allah turunkan IHLAM kepada penulis untuk menulis tajuk ini bersandarakan kepada perumpamaan "Kering sudah AIR MATA, namun SAMPAH dimata tak HANYUT lagi"?

Kata-kata PUITIS perumpamaan tersebut dipetik dari sebuah Lagu yang dinyanyikan oleh Arwah Biduan Ahmad Jais>>>>

                               DATUK MOHD JAIS AHMAD

Berusia 75 tahun ketika menghembus nafas terakhir dipercayai akibat masalah paru-paru.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan