Khamis, 25 April 2019

KEBUNTUHAN UMAT ISLAM SIRI KEEMPAT (4)

Terjadinya segala ISU #dhini adalah kerana Para Pemimpin (Imamul) Islam Dunia telah (lihat gambar bawah) walaupun telah membaca pelbagai buku dan Kitab Ilmu.


Sehingga suka menangguh-nangguhkan kerja hingga menimbulkan pelbagai MASALAH!


KEMELUT POLITIK MALAYSIA hari ini seperti sengaja ditangguh-tangguh biarpun telah tahu jawapanya @apa sebenarnya berlaku?


TERUTAMA SUKA MENANGGUHKAN SOLAT!

Dari Surah Ibrahim (14) mengandungi (52) ayat:

Allah petikkan beberapa ayat mengambil sempena angka 2014402642019 antaranya adalah seperti berikut:

(14:40) sempena tahun 1440H dari Al-Quran berbunyi bermaksud.  Ya Tuhanku! Jadikanlah aku dan anak cucuku orang-orang yang tetap selalu mendirikan solat.  Ta Tuhanku! perkenanlah doaku.


14:26 Dan perumpamaan perkataan keji, seperti pohon yang layu, urat-uratnya telah terbongkar keluar, tidak berdiri (tumbuh) lagi.


14:19 Apakah tidak kamu perhatikan bahawasanya Allah menciptakan langit dan bumi dengan hak (penuh hikmah)?  Jika Dia menghendaki, necaya dihancurleburkanNYA kamu semua dan didatangkanNYA makhluk baharu (Generasi Baharu)


TAHUN 1442H:

14:42 Dan janganlah engkau kira bahawasanya Allah lalai dari perbuatan orang-orang zalim,  sesungguhnya Allah memberi tangguh mereka sampai hari (SAAT) itu dimana mata mereka terbeliak (melihat beratnya azab). 



Maka Allah akhirnya dengan ayat penutup sebagai ayat terakhir Surah Ibrahim berbunyi bermaksud, Al-Quran (14:52)...

.........Al-Quran ini adalah penjelasan (yang lengkap) bagi manusia, supaya mereka mendapat peringatan dan memahami bahawasanya Dialah Tuhan Yang Maha Esa dan supaya orang-orang yang berakal memahami.......bersambong.

Dan demi masa manusia itu akan kerugian.....





Tiada ulasan:

Catat Ulasan