Ahad, 13 Oktober 2019

PRK TANJONG PIAI

ISU TERSEMBUNYI:

B2020: Itu hanya sekadar BASIC pada ISU TERSEMBUNYI kerana factor Utama sebagai "MOTHER ISSUE" ialah Pilihan Raya Kecil MP Tanjong Piai?  Pada PRK Tanjong Piai adalah perlawaanan pertemuan antara Melayu Vs Melayu iaitu PBBM dan UMNO/PAS?


PPBM:
Seandainya PPBM tewas maka disinilah peluang DAP & PKR mengukur sejauhmana PPBM mendapat sokongan Melayu? Dan apabila PPBM tewas DAP & PKR akan pasti melihat Pengaruh Tun Mahathir merosot? sudah pasti kedudukan Tun M sebagai Perdana Menteri terjejas dan tidak akan didengar lagi SUARA Tun M oleh PH yang lebih menonjolkan kekuatan DAP & PKR?

UMNO/PAS:
Sebaliknya jika UMNO/PAS MENANG ada kemungkinan BUBAR? kerana hanya itu sahaja jalan keluar bagi Tun Mahathir menyelamatkan MARUAH PPBM dan kedudukannya sebagai PERDANA MENTERI? dan DAP akan pasti melihat kemenangan UMNO/PAS diTanjong PIAI sebagai bahan Pengukur Kerajaan PH? lalu bertindak SEGERA menaikkan DS ANWAR IBRAHIM sebagai PERDANA MENTERI KE8? Demikian kita melihat bagaimana PROTES yang dilakukan oleh Para Mahasiswa memberi MEMORINDUM kepada ANWAR yang bakal menjadi PM Ke8 sambil ALASAN mengenai SUBSIDI MINYAK PETROL?

Kesimpulannya jika PPBM menang pula bermakna Gabungan UMNO/PAS masih dianggap GAGAL menyatukan UMMAH @Melayu, dan akan memberi peluang kepada DAP lebih BERANI mencabar Raja dan Kaum Melayu Malaysia?! Dan Sultan-Sultan atau Agong kena berhati-hati bakal melihat Bangsa Melayu akan menjadi Pengemis di Bumi Sendiri?!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan