Khamis, 24 Oktober 2019

WHAT ""CLAN" OR "TRIBE" CONCERN 2 OR 4 "CLANDESTINE"

Sekalipun tajuk ini berbahasa "ENGLISH" namun Khalifah cuba menerangkannya secara terperinci mengikut IHLAM ALLAH yang diturunkan dalam bahasa MELAYU MALAYSIA?!

CLAN adalah TRIBE adalah sekumpulan keluarga ditadbir urus oleh KETUA?! dan hari ini telah bertukar mengikut peredaran zaman?!


lalu disebut sebagai PARTY atau KUMPULAN atau PERSATUAN atau PERTUBUHAN yang mempunyai pandangan yang sama dalam menegakkan atau memperjuangkan PRINSIP "PRICIPLE" of LAW atau PERATURAN yang dipersetujui Bersama?! yang ada sebahagiannya tersembunyi atau terkandong "CLANDESTINE" iaitu RAHSIA YANG TIDAK DIKETAHUI ATAU DIUMUMKAN?!

UMPAMA SATU KETIKA DAHULU Parti Komunis Malaya adalah memperjuangan hak mereka yang tidak JELAS?! maka itulah "CLANDESTINE" menyusup masuk pemikiran "RADIKAL" kepada Masyarakat atau Bangsa Melayu?! sekali pun ini jika hingga kini ianya MASIH WUJUD tidak JELAS kelihatan?! walaupun timbul KERAGUAN?! seperti perjuangan beberapa PARTI yang ditubuhkan di MALAYSIA?!

"CLANDESTINE" adalh Rahsia Tidak Diketahui?! yang tersimpan RAPI oleh "CHIEF" yakni KETUA MEREKA, lalu diterjmahkan kepada peraturan atau tindakan atau perancangan "RENCANA" yang mencurigakan atau menimbulkan tandatanya?! Mengenai PERJUANGAN mereka sebenar?!

Hanya 2 atau 4 orang sahaja yang tahu akan RAHSIA ini?! dan selamanya tidak akan TERBONGKAR sehingga mereka BENAR-BENAR telah BERJAYA atau MENANG?!  Seperttimana PERJUANGAN YAHUDI dan SOKONGAN AMERICA kepada YAHUDI?! Satu Dunia hanya merasa CURIGA, namun tidak akan tahu apakah "CLANDESTINE" yang tersembunyi dalam setiap AGENDA atau RENCANA mereka mengelirukan Pertubuhan Antaragabangsa seluruh JAGAT?!

DIMALAYSIA siapakah yang tahu PERJUANGAN PARTI DAP sebenar?! kerana mereka saling mempersalahan orang Melayu "RACIST" atau perkauman?! mereka pula bagaimana?! tiada yang berani menuduh mereka "RACIST" atau perkauman kecuali Tun Mahathir?! tapi kini Tun Mahathir berkerjasama dengan DAP Bersama PKR dan AMANAH?! itulah "CLANDESTINE" yang telah menjadi SATU KEPERCAYAAN kepada satu-satu KUMPULAN tertentu?! dalam AGENDA perjuangan mereka yang disembunyikan "Hidden Secret"?!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan