Ahad, 1 Mac 2020

1 MAC, 2020 (AHAD)

Tahukah kalian tajuk ini diihlamkan sebelum PKP Fasa 1 (18-31 mac 2020).  Situasi ketika itu cuma 50 buah negara saja diserang #covid19, namun hari ini telah mencapai 216 buah negara. Gambar dibawah hanya sekadar hiasan.

Sekian lama Allah SENYAP menurunkan IHLAM kepada Khalifah? Lalu ternyata selama itu telah banyak "HAL" berlaku kepada manusia dan bumi serta seluruh ALAMIN.  Tanpa disedari pelbagai HAL jua terjadi di Bumi Malaysia. Antaranya KEMELUT "COVID-19" dan "POLITIK".

COVID-19:

Selepas pelbagai cara diambil untuk mengurangkan atau menghindari serangan COVID-19? ternyata tiada sebarang kejayaan dicapai, malah jangkitan COVID-19 semakin meningkat hingga mencapai kepada lebih 50 buah Negara hingga mangsa kematian COVID-19 semakin hari semakin membimbangkan tanpa mampu dibendung.  Keadan yang serupa menimpa Negara Malaysia hingga menganggu kelancaran TAHUN MELAWAT MALAYSIA 2020 dan seterusnya menjatuhkan EKONOMI NEGARA. Tun Mahathir sebagai PM Semantara selepas dilantik semula pentadbir Negara Malaysia seorang diri tanpa Timbalan dan bantuan semua kementerian yang dibatalkan oleh Yang Dipertuan Agong atas nasihat Tun Mahathir sebagai PM Semantara, memperkenalkan Pakej Belanjawan COVID-19. Namun Saham FBMKLCI terus menjunam hingga mencapai hanya 1482 mata pada Jumaat (28/2/2020) dibawah paras 1500 mata dan terburuk sejak 2011.

KEMELUT POLITIK:

Hari ini selepas 7 hari Malaysia ditadbir oleh PM Semantara (Tun Mahathir) Duli Yang Maha Mulia Agong melantik pula PM8 (Tan Sri Muhyyidin Yassin).  Namun kebimbangan masih belum pulih sepenuhnya? apabila ada URA-URA akan berlaku UNDI Tidak Percaya kepada PM8 pada Persidangan Parlimen akan datang (9/3/2020).  Apa pun KEMELUT POLITIK Negara Malaysia seperti BERAGENDA (terancang) atas sebab=sebab tertentu "ketidak puasan hati" pelbagai pihak yang berebut-rebut hendak menjadi Perdana Menteri?

KESIMPULANNYA:

Dalam keadaan EKONOMI tak menentu? sepatutnya HAL (Kemelut) Politik ini tidak timbul? Jika tiada berlaku "PENGKHIANATAN" rakan-rakan seperjuangan dalam "PERMAINAN POLITIK JARUM" seperetimana telah diIHLAMKAN ALLAH sebelum ini pada tajuk "POLITIK DUNIA HARI INI" bertarikh 5hb. Julai, 2019 (Jumaat).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan