Ahad, 22 Mac 2020

RAHSIA RAMAL RAHSIA #RRR

#DHINI hanya mendengar dan percaya mereka BERILMU (ada Phd) sebagai yang BENAR? Sedang KEBENARAN "HAKIKI" itu milik ALLAH juga.  Bagaimana kiranya bila ALLAH memberi PETUNJUK akan KENBENARAN kepada seorang hamba yang dikehendakinya sedang dipandang hina oleh manusia?

IHLAM ALLAH BUKAN RAMALAN sebaliknya RAHSIA dalam RAHSIA:.....

JESTERU itu mengapa kalian perlu CURIGA!

Allah telah mengihlamkan banyak TAJUK termasuk yang telah dibatalkan atas sebab-sebab KERAHSIAAN dalam RAHSIA pada erti kata Rahsia Ramal Rahsia #RRR!

#RRR:

Ramai Ramal Rahsia setiap kejadian berlaku? mengapa? kenapa? dan bagaimana? Semua itu sekadar pertanyaan yang jawapannya juga seperti hanya RAMALAN BELAKA ertikata KURANG TEPAT!  Jika manusia melihat tajuk "Not The End...Not End Yet" atau "BIAR" atau juga "IHLAM 2.00 PAGI" mungkin jua yang lain-lain seperti "Terlalu Sulit Untuk Berbicara" sekali gus Jangan Mengharap tapi Berjuang Ikut Kemampuan Sendiri dan bermacam-macam lagi? manusia tidak akan menemui jalan PENYELASAIAN atau KEPASTIAN.

Seperti berlaku pada dunia hari ini MALAPETAKA #COVID19! Setelah sekian lama berlaku? namun tiada satu pun jalan PENYELASAIAN mampu manusia dapati/perolehi? selain segalanya dalam situasi SUKAR yakni tiada KEPASTIAN?  Begitulah bagaimana #RRR membuat manusia dalam "DELIMA" iaitu "GELISAH mencari JAWAPAN".

Dunia manusia dari sejak dahulu kala hingga ke hari ini "STATUS" sering menjadi penghalang menjadikan seorang bergelar "HAMBA" diterima atau didengari PENDAPAT atau KEBIJAKSANAAN yang ada padanya seperti dinyatakan pada Tajuk "JANGAN MENGHARAP tapi Berjuang mengikut kemampuan SENDIRI" Ahad 14 Februari, 2016.

Dalam HAL "STATUS" inilah RAKYAT sering jadi mangsa "KEZALIMAN" oleh mereka yang BERKUASA? BERKEDUDUKAN? samaada dalam konteks POLITIK? EKONOMI? apalagi punya "GELARAN" mahupun "STATUS"?  Andai ada dikalangan RAKYAT memiliki KEBIJAKSANAAN tapi hanya bergelar "HAMBA" telah pasti KEBIJAKSANAANNYA diabaikan kerana takut memalukan mereka yang BERSTATUS! padahal disisi ALLAH manusia itu "SAMA" sekali pun "RAJA" yang pasti semuanya kembali kepada ALLAH! Dan tetap jua "HAMBA" kepada Allah! Siapa "KAMU" yang lebih "BERKUASA" dari ALLAH! selain hanya "HAMBA" kepada ALLAH sekali pun bergelar Perdana Menteri atau "KING" atawa "PEMBESAR NEGARA"! tetap jua "KAMU" "HAMBA" Allah.  Begitulah RAHSIA RAMAL RAHSIA yang manusia sering ABAIKAN demi kerana "STATUS" atau "PHD"?


Tiada ulasan:

Catat Ulasan