Jumaat, 20 Mac 2020

STAY AT HOME #PKP

Pernah Khalifah menegur PM! Mengapa 100 hari berkurung saja dirumah....


Demikian itu tajuk ini membuktikan segala pandangan dan teguran dari Khalifah mengikut kewajaran kehendak Allah melalui IHLAM yang diturunkan.

STAY AT HOME:

Selepas kerajaan perkenalkan PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN ternyata masih ramai rakyat gagal mematuhi #PKP apabila rami yang keluar rumah tanpa tujuan tertentu, maka PERDANA MENTERI MALAYSIA memberi isyarat kata dua STAY AT HOME.  Namun jika seandainya masih gagal STAY AT HOME? ada kemungkinan kerajaan akan menggunakan khidmat TENTERA sebagai langkah pengawalan lebih KETAT.

PENGLIHATAN ALLAH:

Setelah sekian lama (3 hari dari 18 -20/3/20) ternyata Perintah Kawalan Pergerakan masih gagal? Maka dengan itu kelmarin JUMAAT 25 Rejab 1441H bersamaan 20 Mac, 2020M @20(3)20 Allah melihat pelbagai masalah timbul sehingga mungkin bisa mampu mencipta pelbagai lagi ISU BAHARU! apabila bermacam-macam cerita disebarkan di Alam Maya termasuk #coronaviral yakni penyebaran #BERITA PALSU! Situasi sebegini boleh mencetus rasa PANIK kepada rakyat! dalam masa yang sama para PEMIMPIN POLITIK dari pihak PEMBANGKANG seperti suka mengeluarkan kenyataan berbau "HASUTAN"!

Malah ada dikalangan rakyat @satu-satu KAUM seperti sengaja INGKAR Perintah Kawalan Pergerakan yang diperkenalkan kerajaan.  TABIAT sebegini mampu mencetus kurang senang pada KAUM lain yang terpaksa berkurung di rumah #STAY AT HOME.  Pada masa yang sama jua ada sesetengah orang SIBUK BERNIAGA kecil-kecilan mencari sesuap nasi, sedang yang lain terpaksa menutup tempat perniagaan semata-mata mematuhi arahan kerajaan.  Hal sebegini seperti tiada KEADILAN dalam perlaksanaan PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN.

Maka dalam situasi membendung salahfaham rakyat? kerajaan terpaksa menggunakan #KHIDMAT TENTERA. Dimana tajuknya akan menyusul kemudian……..moga ketemu lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan