Jumaat, 20 Mac 2020

PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN #PKP

Ketika tajuk ini Allah Ihlamkan adalah FASA pertama PKP seluruh Malaysia diumumkan oleh PM: gambar hanya KIASAN...

Namun hari ini ternyata Malaysia menghadapi Serangan GELOMBANG ke3 #covid19? Dimana Sabah adalah Negeri paling TERUK terjejas akibat pemBUBARan Dewan Undangan Negari Sabah oleh TYT hingga tercetus PRN Sabah kali ke16.

Demikianlah sejarah kisah-kisah bagaimana #covid19 bermula menyerang Malaysia seperti catatan dibawah.....

18 HINGGA 31 MAC:

Negara Malaysia telah mengisythir PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN selama 14 hari sepertimana Tarikh diatas.  Pantas hingga Ihlam ini ditulis tercatat kes #COVID19 meningkat 1030 dari 900 kes sebelumnya dengan 3@tiga kematian.  Setakat ini Negeri Selangor mencatatkan kes terbanyak diikuti Negeri Sabah.  Kerajaan jua telah mengumumkan! seandainya pada Tarikh 31 Mac, 20 kes #COVID19 masih tidak terkawal, ada kemungkinan dilanjutkan #PKP.

MELIBATKAN BANTUAN TENTERA:

Kerajaan jua telah mengumumkan akan menggunakan khidmat TENTERA jika keadaan masih tidak terkawal atau rakyat tidak memberi kerjasama menjayakan #PKP! kerana terdapat masih ramai yang keluar rumah tanpa tujuan tertentu, situasi sebegini tidak mampu memutus #RANGKAIAN RANTAIAN VIRUS #COVID19! yang dimaksudkan oleh KERAJAAN MALAYSIA dalam konteks PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN! Maka dengan itu #KHIDMAT TENTERA amat diperlukan.

Akan menyusul selepas ini IHLAM ALLAH bertajuk "STAY AT HOME" seperti yang terkandong dalam ucapan PERDANA MENTERI MALAYSIA pada hari ke2 (19/3/20) secara langsung melalui semua saluran RADIO/TV milik kerajaan. Moga ketemu lagi……..?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan