Rabu, 1 April 2020

#DHINI HOW COVID19 CAPTURED THE WHOLE WORLD?

Bagaimana Khalifah bermula mengatakan kepada dunia? Kisah demi kisah berlaku setiap hari semenjak bermula Donald Trump menjadi ketua Negara America pada 20 Januari, 2017 dan hari ini 1 April, 2020.  Bukanlah sesuatu yang mustahil bagi manusia ingin tahu setiap apa sahaja yang terjadi dalam ertikata setiap Tarikh Ada Peristiwa!

gambar hanya KIASAN!

Biar Khalifah bermula dengan Nama Allah Alip Lam Mim Shaad sebagai disebut ayat pertama Surah Al-A`raf (7) sebagai mengambil angka 7 Syaban sepanjang siang tadi!  Selanjutnya berkata Allah "Inilah kitab Al-Quran yang diturunkan kepada engkau (wahai Muhammad),  Janganlah ada perasaan sesak di dadamu (kerana beratnya tanggongjawabmu untuk menyampaikan isinya) supaya kamu memberi peringatan (kepada manusia) dengannya.  Dan (Kitab ini) menjadi peringatan bagi orang-orang beriman.
Demikain itu katakan pada mereka mengenai ayat-ayat Kami dalam Al-Quran (21:96) Hingga (saat) dibukakan (tembok pembatas) Yajuj dan Majuj, lalu mereka turun segera dari segala penjuru.  Sambil itu terangkan juga Al-Quran (18:99) Dan Kami biarkan mereka (Yajuj dan Majuj) pada hari itu (hancurnya dinding tembok) itu keluar berkeliaran membuat malapetaka.  Kemudian (apabila sudah datang ketika Hari Kiamat) ditiuplah sangkakala, lalu Kami kumpulkan mereka semua.

#DHINI COVID19:

Demikian itu Kami samakan apa yang manusia panggil #COVID19 seumpama bagaimana Yajuj dan Majuj membinasakan mereka.  Betapa manusia semakin terlalu percaya sesuatu yang berlaku itu bukanlah atas kehendak Kami? Padahal Kamilah yang Maha Pencipta segala Isi Perut Bumi itu dengan ILMU KAMI yang manusia tiada sedikitpun mengetahui.


Kini manusia telah begitu BERANI mengingkari perintah Kami hingga Rumah Kami (Masjid/sura
u) ditutup sampai tiada lagi mereka berjemaah menyembah akan Allah? kecuali menyembah ketakutan #COVID19.  Lihatlah kerana COVID19 Umat Islam seperti sengaja puncanya #COVID19 terjadi di Negeri Engkau.  Hingga seperti tiada lagi yang BAIK AJARAN ISLAM itu melainkan kejahatan sahaja, walhal merekalah yang sebenarnya INGKAR disebabkan mereka gemar melakukan KEMUNGKARAN.


Bagaimana mereka begitu takut hingga jika benar terjadi tiada lagi UMRAH dan HAJi tahun 1441H.  Maka tiadalah akan sedikitpun bahawa COVID19 mampu mereka hapuskan, melainkan Allah jugalah Yang Maha Berkuasa keatas segala sesuatu.  Lalu sampaikan kepada mereka akan ANGKA-ANGKA Kami selanjutnya pada Ihlam akan datang (yakni Kami turunkan sebentar lagi), pada lain FASA?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan