Khamis, 23 April 2020

FITNAH AKHIRZAMAN

BONGKAR jangan tak BONGKAR!  Siapa DONG ZONG siapa FREEMASONRY?


Seseorang yang tak tahu buat kerja, hanya secara sengaja nak melepaskan diri tak ubah seperti Firman Allah dalam Al-Quran Surah Ibrahim ayat 22..........gambar hanya kiasan....Penulis.

AL-QURAN SURAH IBRAHIM AYAT 22:

Al-Quran (14:22) Dan berkatalah syaitan setelah selasai perhitungan "Sesungguhnya Allah telah menjanjikan kepada kamu janji yang benar dan aku pun menjanjikan kepada kamu janji yang aku mungkiri.  Aku tidak mempunyai kekuasaan (untuk memaksa) kamu. Aku hanya merayu kamu, lalu kamu mengikuti rayuanku. Oleh kerana itu janganlah kamu salahkan aku tetapi salahkanlah diri kamu sendiri. Aku tidak dapat menolong kamu dan kamu pun tidak dapat pula menolong ku.  Aku tidak membenarkan kamu mempersekutukan aku dengan Allah dari dahulu".  Sesungguhnya orang yang zalim beroleh azab yang berat.  Gambar hanya KIASAN....Penulis.


#DHINI BERDEPAN FITNAH AKHIRZAMAN:

Bilamana #DHINI hari ini dilanda MALAPETAKA #COVID19 adalah seperti seumpama manusia diserang oleh YAJUJ & MAJUJ? Pun,  apa yang paling menyentuh dan menyayat hati adalah perbuatan manusia itu sendiri mendepani #COVID19 seolah-olah terpengaruh oleh FITNAH YANG BESAR yakni FITNAH AKHIR ZAMAN! Lebih membimbangkan Umat Islam ternyata lebih mudah terperdaya dengan FITNAH AKHIRZAMAN ini hingga Rumah Allah enggan dikunjungi akibat ditutup pihak BERKUASA!  Lebih merisaukan apabila Umat Islam pula dipersalahkan sebagai pembawa #COVID19, sedang mereka adalah mangsa?  Hal ini amat memalukan dan menyedihkan apa bila para pemimpin Umat Islam juga turut terperdaya sehingga menganggap JEMAAH KUMPULAN Umat Islam dibinasakan yakni tidak diizinkan berkumpul dan bermesra bertukar pendapat diantara mereka!

Tindakan Piahk BERKUASA juga nampak ada DOUBLE STANDARD apabila hanya Syarikat besar sahaja diizinkan beroperasi (konon merancakkan ekonomi) lalu ekonomi micro yang banyak dimonopoli oleh orang biasa (yakni kumpulan bawahan) tidak dibenarkan beroperasi? Pantas bagaimana mereka mahu hidup menampung keluarga?

Tak cukup dengan itu pergerakkan mereka terkawal?  sedang para ahli koprot bebas merencanakan perniagaan mereka?  Apakah ini ADIL? Lalu yang kebanyakkan itu adalah Umat Islam? yang minoriti itu adalah bangsa Kafir? Adakah kerana mereka (Kafirun) itu banyak DUIT berbanding Umat Islam, maka mereka diberi keutamaan Oleh Kerajaan?  Wajarkah kerajaan mengawal pergerakkan Rakyat Majoriti sambil membebaskan pergerakkan orang BERADA sdg mereka MINORITI!  Lupakah Kerajaan bahawa DAYA PEMBELI dalam Negara itu hadirnya dari Kaum Majoriti sedang Kaum MINORITI hanya berbelanja diluar negara (yakni membawa wang negara keluar)! Kaum MINORITI juga melancong LUAR NEGARA? Sedang KAUM MAJORITI melancong dalam Negara.  Bukan kah jelas Daya Pembeli itu dilakukan oleh Kaum Majoriti punca mengembangkan EKONOMI NEGARA?  Bayangkan jika Negara Kurang Daya PEMBELI? Bagaimana wang itu pantas bergerak, melainkan hanya lari KELUAR NEGARA....?

Kini bagaimana mereka mahu jadi pembeli? apa bila pendapatan mereka tiada lagi mengalir masuk akibat #PKP hingga ramai telah gulung tikar tanpa kerajaan sedari?  Sedang bantuan kerajaan juga sering disalahgunakan oleh manusia-manusia yang suka ambil kesempatan (kepura-puraan)!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan